Aulio (vaahtera-aulio, kirjoaulio, lyhtyaulio), Abutilon

Ok. eli ovat niinku talvi levollansa.keittiössä nuo on niinku moni muukin.eli en ole huolissani =)

Mullon auliot autotallissa n.10 asteessa.Isoin on tiputtannu palijon lehtiä,pikkuset ei juurikaan yhtään.

Toistaiseksi ei oo ollu vielä öttiäisiä(koputtaa puuta/päätä)

Ja mun kukkii vieläkin... Lehtiä tiputtelee kun valo vähenee.

kuva

Piti pikkasen taukoa kukinnasta, ruokki pari kirvaakin joutessaan ja nyt on tullut siihen tulokseen että kevät on tulossa ja valo lisääntynyt niin paljon että pari pientä nuppua oksan päissä jo tulollaan. Huvittava kun on melkeen mun korkuinen ja lehtiä on vaan oksien kärjissä tuppoina :smile:

Jässikkä, katopa ku Rosella on pirtsakkana

kuva

Ihanan tuuhee ja rotevan näköinen Rosella!  Laikukas luipero mulla lihottaa edes nuppujaan kuva

tämmöinen on matkalla mulle 

Mä varaan jo nyt sen ekan pistokkaan minkä tuosta leikkaat Viannen 61

Ihana kirjavalehtinen <3

Iiiiiik! Saanko mä sitten sen toisen jos eka menee Jadetsulle? Saanhan, jooko?? :smile:

Tänään lähtenyt Kentish Belle

Mulle tuostaki se eka pistokas :smiley:

Silmä lasittui kirjavalehtisen kohdalla. Mä jumituin tuohon ekaan niin vahvasti et se piisais 😄 Jässikälle lykkyä sen kasvatukseen et pian onnistuis pistokkaat 👍

Johan se nyt Jässikkä saa sen kasvamaan :slight_smile:

Oi että! En tiennytkään, että aulioista on tuommosiakin versioita…ja siis lähinnä se Kentish Belle oli ihmeellinen…erikoiset kukat. Mistä Jässikkä tämmösiä hankkii?

Onks joku napannu noist siemenii, vai tarviiskos mun ruveta kaupast metsästämään…

Epäilenpä vain, että noi kasvin muunnetut ominaisuudet eivät siirry kuin pistokkaan mukana ja siemenestä saisit yllätysaulion.

Onko kukaan teistä istuttanut useampaa aulion pistokasta/siementainta samaan ruukkuun? Mahtaisivatko ne viihtyä yhdessä? Minulla ovat kaupasta ostetut kiinanruusut kuolleet, kun on ollut kolme kasvia samassa ruukussa, ja siksi erotan ne nykyään heti toisistaan, mutta kuinkahan on aulion laita? Jonkun siemenpussin kyljessä oli ohje istuttaa 2-3 aulion tainta yhteen. Uskaltaisikohan kokeilla?

Olen istuttanu ja hyvin viihtyvät ku ei tarvihe yksin ruukussa äköttää :slight_smile:

Voi tsiis! Mä just muistin, kun näin tämän keskustelun aktiivisena, että unohdin kylvää mun aulion siemenet, vaikka suunnittelin kylväväni ne joskus helmi-maaliskuun vaihteessa :sweat: Nyt aloin siemenrasiaa penkoa, eikä se nyssykkä oo siellä. Taas on tullut laitettua siihen “hyvään talteen”. Näitä siemenjemmoja on tullut perustettua liian monta nyt.