Ostin ensimmäistä kertaa matalaa, ‘kylvöauringonkukkaa’, onko nopeampi siemenestä kukkaan kuin tavallinen auringonkukka? Eilen vasta laitoin purkkeihin kasvihuoneeseen.
Eka auringonkukka auki. Kauheen matala, 150cm, johtuu varmaan siitä ttä kylvin sen niin aikasin maahan, enkä oottanut että se edes itäisi. Muut kylvin myöhemmin ja ovat paljon pidempiä ja vasta nupulla.
Kuinka kauan muuten tommonen yksi kukka kukkii
Mun ekana kukkiva auringonkukka. Lintujen kylvämä:)
Pienikukkainen Syysloisto kukkii
Mistä johtuu että keltaset kukkii paljon aikasemmin kun punaset… Siemenpussien mukaan keltasista pitäs tulla 3m ja punasista 2m. No keltaset on vasta jotain 180cm ja kukkii, punaset vähän matalampia ja pienen pieni nuppu vasta
Mun on tänä vuonna tämän näköisiä. Kovasti kimalaisten mieleen: :
:
Onpa upea väri, vau!
Onko Weikollakin Litlin siemenistä? Mulla on nyt 4 eri arskaa auki, ja kolme niistä on melkein identtisiä Weikon arskan kanssa.Kävin äsken pimeessä kuvaamassa, tummasta taustasta tulee hauska kontrasti.
Mulla pitäs tulla ihan punasia arskoja… Jos ne nyt vaan haluis kukkia. Pienen pienet nuput vasta. Miten korkeita mahtaa tullakaan
Tämä haaleamman värinen oli ensimmäisenä auki jo useita päiviä sitten, ensimmäinen kukka on jo terälehdet tuulessa menettänyt, nyt siinä on 3 kukkaa auki yhtä aikaa. Kaima kimalainenkin siitä on yösijan löytänyt.
Bumble, mää kylvin Suvipihan punaisia, mutta tollasia sain. Näin meitä huijataan.
Niin, mihinkään ei voi luottaa, ainakaan kasvimaailman myyntipakkausten kuviin.
Mutta mulla oli jo viime vuonna noista Lidlin siemenistä arskat, ja ihastuin tohon, pussissakin kuvattuun, raitaolemukseen ja siihen että tekevät oksia niin kauan kuin pakkaset tulevat, ja joka oksan päässä on uusi kukka.Viimevuonna parhaissa oli toistakymmentä siemenkotaa kun loppu tuli.
Sienestäjän arskat kuulostaa tutuilta.Mulla oli viime vuonna ajoissa esikasvatettuja punaisia, jotka kukkivat silti tosi myöhään ja kasvoivat hulluina pituutta, piti olla 150cm mut parhaat oli kolmepuol metriä. Eikä ne sit mitään punaisia kunnolla olleet, keskustan ympärillä vain sellainen punaruskea kehä.
Weikko, minäkin kylvin suvipihan punaisia. Mahtaakohan mullekkin tulla nyt noita keltapunaisia
Nättihän tuokin on.
Ohan se, mutta mä kyllä haluaisin kokonaan punaisen kun sellasen siemeniä kerran oon ostanu :>
Vuosia sitten ostin Teneriffalta kukkakaupasta arskan siemeniä, värisekoituksen.Jokusia tuli melkein mustia, varsikin oli oikein tumma.
Nättiä ja erikoisiahan ne olivat, mutta kauempaa katsottuna hävisivät jotenkin taustaan, niitä ei oikein huomannut, keltaiset ja kirjavat varastivat koko shown.
Tämä yksilö on selvästi oranssimpi kuin edellinen, mutta ei sekään punainen ole. :
:
Minullakin oli "punaisia" arskoja viime vuonna muutama,pussin kuva oli niin hehkeän värinen että lankesin. Todellisuudessa ne oli kummallisen ruman ruskeita, suttuisen värisiä kyllä arskojen pitää meillä olla auringon keltaisia sellasia ihan oikeita auringonkukkia
Pussissa luki Italian White mutta ei tuo kovin valkoiselta näytä. En kerää siemeniä talteen.