Banaani, Musa

Mahtuu juuri ovesta ja kaikki lähinaapurit on yleensä auttamassa.

Hei!! ostin Espanjasta Musa plataneran ja Musa enseten siemeniä! vinkkejä kasvatukseen ja alkuun pääsemiseen!!?? Ensete ei tee banaaneja, syötäviä ainakaan vai?

Mulla olis Musa plataneran ja Musa enseten siemeniä! ilmeisesti pitkä itämisaika? siemenet viilataan? liotetaan?

mulla ollut banaanin siemeniä(abyssinian) 4päivää likoomassa, vaihdan välillä lämmintä vettä lasiin, parissa siemenessä näkyy pieniä vihreitä pisteitä… elikkä ei muuta ku multaan ja lämpömatto tonkia komerosta… jos jotaki kiinnostaa nuo banaanit enemmänkin niin yuutubes on mahtavia videoita…

Mein banaani tais vissiin lopultakin heittää henkentä. Yhden kerran jaksoi kasvattaa uuden komean banaanin mutta tämä viimeinen yritys jäi tosiaan vain yritykseksi. Kaksi lehteä teki ja sittebn alkoi ruskettua. Nyt ei näy mitään enään. Pitää kuuelmma viellä odottaa jos vaikka alkaisikin tekemään uutta

ja musta ne voi ihan hyvin katkastakki varresta… tekee sitte uutta tai ei… sen verran mitä oon banaani videoita kattellu niin ne leikkaa ne poikki ja saattaa tehä uutta versoo kun innostuu

Mä ostin ebaysta tänä aamuna banskun siemeniä. Joskus 10 vuotta sitte niien kans onnistuin, mut saaha nähä kui akan nyt käy

Mullakin on banaania ollu mullassa pian pari kuukautta… varmaan toukat syöneet siemenekki jo

kestää niin kauan itää vai??

Ei mulla kestäny nuin kauaa

16 päivää sitte kylvetyistä banskuista on ainakin yks itäny dance-smiley08

Sieltä se ponnistaa

kuva

Nyt on noussu 2 lissää heart

Itekkin laitoin siemet itämään; Musa Ensete. Ainakin pussin kyljessä maininta itämisaika 60-360 päivää.

Vielä ei täällä ainakaan oo itämisen merkkejä. Odottavan aika on pitkä

Mulla ovat tän kokosia

kuva

Yks taimonen on näköjään unehtunu kuvasta

kivasti on jo kokoa, kesän lopussa sulla on jo isot kasvit :slight_smile:

Satoa ootellessa :smiley:

mulla tullut banaanin siemenistä mitään… tai sitte ei ollu kärsivällisyyttä… nakkasin mäkeen