Tykkääkö bansku kananjaskasta?
Minä ostin eilen Keskiseltä banaanin taimen, ja se on hieman alle puolimetrinen. Sillä on noin kolmi-nelidesinen purkki, eikä pohjasta näytä tulevan (vielä) juuria. Pitäisikö sille kuitenkin vaihtaa suurempi purkki? Ajattelin hieman totuttaa sitä aurinkoon, jonka jälkeen vien sen kasvihuoneeseen.
Tältä näyttää mun banaanit tällä hetkellä, hedelmiä vaan ei näy eikä kuulu

Oho, ovatpa ne venyneet!
Tuo vasemman puoleinen eli Intian banaani on tyvestä joku 24cm paksu.
Onko musa bananarama kääpiöbanaani?
Banaanini teki taas monen vuoden jälkeen kukan ja banaaneja on tulossa. Se on äskettäin uudelleen sivuversosta istutettuna 45 litran saavissa multaseoksessa, jossa on valmiina ostettua kompostoitua kananlantaa ja biolanin (huonekasvien) mustaa multaa. Saavissa ei ole reikää, mutta pohjalla on lekasoraa ja sen ja mullan välillä suodatinkangas. Banaanin korkeus on noin 2 metriä ja ostettiin se jo kauan sitten edesmenneestä Hortuksen myymälästä kääpiöbanaanin nimellä.
Kuva kiitos tänne!

Wou! Aivan upea! Saisko vielä koko kuvan miltä se näyttää huoneistossa?

Hieno on!
Totisesti! Tekeekö se parhaillaan banaaneja vai näinkö väärin?
Meillä oli banaanin harvennus päivä eilen!
Kiinalaisessa banaanissa on jo 1.5m verso ja uusi noin 5cm on alkamassa, eli ensi kesänä odotan banaania.
Intialainen banaani vain kasvaa pituutta. Nyt on juuressa kasvamassa eka verso, mutta sekin vielä tosi pieni. En usko että tulee vielä ensivuonnakaan banskuja. Lehtiä jouduin lyhentämään kun estivät kellon näkemisen.
Näyttääs vähä siltä että mun banaani olis aloittamassa kukintaa.
Nyt siihen on kasvanut voin 40cm lehti, normaalisti tulee sellainen 1,5 metrin putki mikä sitten myöhemin aukee lehdeksi. Toiseksi kun katoin lähempää niin sen pienen lehde sisältä on tulossa joku pallo. Aika näyttää olenko oikeassa, varmaan pitäis jo varata aika banaani kypsyttämöltä?

WOW banaani nupullaan, täällä yksi kateudesta:
-Minun minibanaanille tehtiin tänään hätäleikkaus hengen pelastamiseksi. Banaanikypsyttämöstä ehdottamasti on Puukonsuojuksen varaus tehtävä. Ei onneksi tarvinne varata säkkejä varisten ja turistien varalle
Merkillinen olisi kukinto, kunhan saisin edes vihreänä säilymään. Kukinnasta turha haaveilla, kun aina pääsevät täällä kuivahtamaan.
Aika näyttää. Miksi meinaat että ne aina kuivaa?