Katiskaverkosta päälle tarkempi muotoilu.
Yritin kerran kasvattaa kolmea omenapuuta,mutta ei onnistunut, nyt jäniksille viritetty suojaverkko joutaa tähän tarkoitukseen.

Nostelin puukon kärjellä paperimössöä lähemmäksi verkkoa ja kokeilin pensselillä Vetonittia pintaan miltä se alkaa näyttää.

15.2. Hän sai korvat tiheämmästä kaksinkertaisesta verkosta ja ensimäisen kerroksen sementtiä.

Otin varmanpäälle ja sekoitin puolet sementtiä ja puolet hiekkaa.
Hiekkaa varasin kesällä autotalliin.

Lipsutin lastalla aika jämäkkää massaa vähän kerrallaan.
Jos on yhtään tehnyt esim. savitöitä, tämän kanssa kyllä pärjää.

Tämä oli yksi jännimpiä hetkiä, pysyykö se koossa. Painelin sementtiä aika lujaa että verkko jäisi massan sisään.
Tässä vaiheessa tiivis sisustäyte on hyvä.

Välillä holvasin kannusta paljon vettä ettei kuivu liian nopeasti,
laskin huoneen lämmön 10 asteeseen.
Alla on muoviliinoja ja paksusti sanomalehteä.

Tässä vaiheessa rupesin jo luottamaan että kyllä tämä pysyy koossa.

Päähän ja korviin painelin massan käsin, sarviin lisäsin sidontalangasta kierteitä että massa tarttuisi paremmin.

Kastelin kunnolla koko työn ja peittelin hyvin. klo 17:40 Hyvää yötä vassu!

Vasaa piti vielä muotoilla, lisäsin pituutta takajalkaan ja muutin etujalan asentoa,
laitoin katiskaverkon palat tueksi uusiinkin lisäyksiin. Massaa on myös lisäilty kuivaan pintaan.
Tässä hieroin pintaan löysän vellin. Minulla oli kolmet kertakäyttö käsineet päällekkäin,
tämä on iholle katalaa ainetta.

23.2.2011 Hyvää huomenta, tässä minä olen edestä.

Tässä takaa.

Muotoilin vielä illalla alaosaa kaarelle, ehkä lisää ohuen kerroksen kröpelöä pintaan…
Hieno vassu! Mukava kun kuvasit ja selostit kaikki vaiheet.
Tuollon painoa varmaan aika palijon?
Hieno Ania! Ja kiitos kuvasarjasta ![]()

Sellainen his story on hänellä. Alussa mietin kuinka saisin massan pysymään leuan ja pään alla, ettei se tipu alas, mutta sehän pysyi ihmeen hyvin kun ensin käsillä painelin verkkoon.
Olen muotoillut sillä lastalla koko työn, lopussa voitelin viimeistelyn käsillä.
Kävin vielä lukemassa säkin kyljestä:
Kotimainen rakennussementti kaikkeen rakentamiseen 25kg
Tosi hieno!
Sais kyllä heti muuttaa meinkin pihalle. Ja kympin pisteet siitä, että teit sen sisällä…minä onnistun sotkemaan jokapaikan jo pelkän kynsilakan laitossa…
Todella hieno, muotoilu ei voisi olla parempi!