Myös tähän simpukkamuottiin olen valanut, mutta valu on nyt juuri kuivumassa yksi ja toinen jo valettu meni sukulaiselle, joka halusi valun. Tämä kuva siis vain muotista.
Sitten vuorenkilpiallas, joka vähän rosoinen.
Ja taasen piparipurkkivalu, jossa kolo kasville.
Tuo rosoinen pinta on kaunis!
Joskus aikaisemmin valettu raparperiallas. Juuri nyt on kuivumassa kalossivalu. Saas nähdä mitä siitä tulee.
Ajattelin, että kalossit ovat parempi muotti, kuin tavallinen kumisaapas, kun saa sen koronkin mukaan valuun.
Hienoja nuo valut.
Olen myöskin tänä kesänä valanut monenmoista.
Tuollaisen simpukkavalaisimen ostin kirpparilta ja tein sen avulla lintujen juoma-altaan.
Pitääpä metsästää lisää Ikeaa…
Ota zygo valuistasi kuvia, jos vielä inspiroitusi lisää. ![]()
Olen ajatellut valaa vielä pallon, mihin tulee vanha ruosteinen kettinki kiinni. Voisi olla aika kiva.
Noita Ikean lamppuja ei taida enää paljon useampaa mallia olla, joten minun pitää siirtyä metsästämään jotain muita valumuotiksi sopivia muovihärveleitä.
Illakko sai tuon näyttämään niin helpolta ! Minulla on hirmu korkea kynnys alkaa tekemään tuollaisia, en usko alkuunkaan että osaisin. Mutta olisi ihana osata, nuo on aivan ihania ![]()
Nuu, voin vakuuttaa, että varmana osaat. Betoni on tosi helppo materiaali, varsinkin jos on valmiit muotit olemassa. Niin kuin kurakakkuja leipoisit.
Missäpäin Illakko asut, jos lähellä täällä niin voisit tulla opettamaan - voitais kerätä joskus joukko penttiläisiä kurssille, minä ekana ilmoittautuisin ![]()
Et sinä Nuu siihen mitään kursseja tarvi, usko nyt vaan. Kuivabetoni ja vesi ja sekoitus ja muotiin tai lehden päälle tai mihin saappaaseen tai palloon nyt sitä kuraa ajatteletkaan valaa. Ja odotus ja pois muotista. Tässä oli sinulle jo pikaverkkokurssi :).
Porista on ehkä turhan pitkä matka sinne Elimäelle :).
Harjoittelu tekee mestaajan ![]()
Onko kukaan käyttänyt telekian lehtiä noissa betonitöissä? Se ku on suht ohut niin miten toimisi?
En ole telekian mutta isohirvenjuuren lehtiä olen kokeillut ja toimi ihan hyvin.
Oheisena muutamia "räpellyksiä"…
Lintujen juoma-altaat.
Jonkun kirjan mukaan lakkasin ne venelakalla, mutta väri muuttui tummaksi. Harmittaa…

Laatat on tehty raparperinlehdelle.

Ylläoleva on tehty kipsimuotilla (kirpparilta / hinta 50 snt.)
Tein niitä neljä kappaletta ja aion liimata ne neliöksi, jonka sisälle sitten voin laittaa
kukkapurkin. Väri on vielä tumma, koska se on juuri otettu muotista. 
Punaisten kynttilöiden alustat on valettu silikonikakkuvuokaa käyttäen. Keskelle tuli reikä, mutta täytin sen sitten seuraavalla kerralla erikseen.
Oikealla ylhäällä on päivänvarjon jalka, joka on valettu käyttäen kukka-astiaa.
Alhaalla olevat lehdet avat kuunliljan ja nauhuksen lehtiä. Kuunliljasta tykkään…
Pieneen kynttiläalustaan painelin pikkukiviä valuvaiheessa.
Kiitos Zygo kuvista, kyllähän niistä inspiroituikin. Eli nyt alkaa valuhommat niin, että käytän noita muotteja niin kuin sinä olet tehnyt sen simpukkamuotin kanssa.
Illakko; mitä kuivabetonia Sinä olet käyttänyt?
Minulla oli S 100:sta, mutta taidan ensi kerralla käyttää hienompaa S 30:tä.
Ihan olen käyttänyt sitä S 100:sta. Epäilin ensin vähän, että onko tarpeeksi hienoa, mutta ihan tyydyttävä on lopputulos ollut. Pitääpä minunkin joskus yrittää hienommasta.
On muuten kamalaa, kun alkaa pää käydä ylikierroksilla ja näkee kaikissa esineissa mahdollisen betonimuotin.
Onko tuttua?