Törnrosa, kiitos neuvoista! Kuulostaa ihan järkeen käyvältä!
Ctna Why Not "Round About"
Lc. Thai Glow avasi kaksi kukkaa. Toisessa kukkavarressa vielä muutamia nuppuja kehittymässä. K
asvanut ihan hyvin ikkunalla keväällä/alkukesällä ja ulkoili aika pitkään.
Tuossa kukassa on mukavan lämmin mausteinen väri-sopii hyvin kylmenevään syksyyn.
Upea väri
Mausteinen on oikea sana kuvaamaan tuota väriä - lämmin curry höystettynä ripauksella chiliä...mmmm...
Pakko kysyä: tuoksuuko?
Muistelen jonkun joskus luonnehtineen Thai Glow'n tuoksua hieman erikoiseksi.
Riittahelenan kasvista en tiedä, mut mun Thai Glow ei tuoksu. En ainakaan saa mieleeni mitään ajatusta...?
Ei ole mielestäni tuoksunut yhtään miltään. Kiitollinen kasvatettava muuten.
Tänään istuskelin melkein nenä kiinni ed. Thai glowssa ja eikös tuo mokoma tuoksunut. Varmistin vielä apunuuskijalla ja tuoksu oli sellainen liljamainen, aivan ihana, silmät kiinni ja pitkä nuuh.. Mutta kun äsken taas kotiuduin, niin apunuuskijani kuulutti, ettei tuoksu enää. En meinannut uskoa, mutta totta se oli. Ei niin mitään jälkeä päivällisestä ihanuudesta! Saapa nähdä mitä huomenna tiedetään.
Minäkin olen huomannut, että cattleyat ja monet muutkin orkideat tuoksuvat lähinnä aamupäivällä. Iltaan mennessä tuoksu onkin jo kadonnut...Mutta sitten taas seuraavana aamuna
Jep. Ja esim. Cattleya percivaliana kuulemma tuoksuu päivällä ja haisee illalla.
Ja toiset tuoksuvat sitten vain yöllä - valikoivat näin mieleisiään pölyttäjiä ilmeisesti.
Brassavola nodosa olis kuulema näitä yötuoksuttelijoita. *hm, kukkisi vaan joskus*
Iwanagara ja Encyclia cochleata tuoksuvat selvästi voimakkaimmin aamupäivällä,
Stanhopea tigrina taas lemusi tehokkaasti kellon ympäri ne pari hassua päivää jonka kukat kestivät.
On nää hauskoja
Niin juuri. Aamulla oli taas tuoksut paikalla.
C. Hawaiian Wedding Song x Laelia Pulcherrima, takaa kurkistelevat Lc.Secret Love ja
C. Angel Bells "Suzie"
Kaunis! Olispa kiva nähdä kuvat noista kurkistelijoistakin.
Mahtaa olla ohdakkeella tuoksuja.... hienot kukat! Pinkit kattikset omallakin hankintalistalla, ehdottomasti.
Lisäkuva kukkijoistani, kuvaajan taidot ja innostus eivät vaan ihan kulje käsi kädessä.
Secret Love hankittu kevään yhteistilauksella, "Suzie" varmaan samasta osoitteesta
kuin Marnankin.
Aika namuja
Vuoden minulla ollut pieni Cattleya-hybridini alkoi näyttää siltä että se kaipaisi alustan vaihtoa. Kippasin kasvin ja moskat ulos ja totesin että itse kasvi oli kookoksen palaan juurtuneena ja sitä tukemassa oli ollut kaarnaa. Ikäväkseni sain huomata ettei kasvillani tunnu olevan juuri yhtään juuria jäljellä! Miten minun nyt pitäisi hoitaa tätä kasvia? Istuttaa uudelleen vai antaa juurille jotain elvytystä (mitä?)?
Ihana tuo alma kee,tosin meillä ei kukita.
Nyt kukassa Potinara "Burana Beauty"