Chili, Capsicum baccatum / c.chinense, Osa 2, alk. 12/2013 ->

Ja minä, kokeilun alkutaipaleella vasta ollaan.

Ni Myskis on vaan koristechiliä(Bolivian Rainbow) maistellu .

Myskis,paan alkuviikosta tulemaan niitä pipelon siemeniä.Saat kokeilla :sunglasses:

Joo, syön semmosia mitei oo syötäväks ees tarkotettu blush Melkonen puupää.  Mut söi niitä muutkin cheeky  mail

Kiitti Karvari, toivottavasti mullon sit ens kesänä oma pipelolandia 

Mä voin lähettää kuivattua pipeloa, saat maistella samantienno.

Hmm, mielikuva tuottaa tepposia blush

Heeh,älä nyt semmosia…

kuva

Sugar rush.On tosiaankin epästabiili ja se mitä Fatalii möi muutama vuosi sitten oli punainen. Maku on onneksi pysynyt samanlaisena. Kun hedelmäliha on paksu niin makuakin riittää ja on suorastaan ruokaisa mieto baccatum.

Jaa et hedelmälihan pitäis olla paksu? Kun mun yksilössä se ei kyllä ollu. Taas epäilyttää, että onks toi sittenkään SR.

Kyssis, jos vertaat esim. Aji Fantasyyn niin tossa on selkeesti paksumpi hedelmäliha. Alunperin sain bluesmanilta noi SR:n siemenet ja näyttävätkin ihan samalta :D

Mäkin maistoin pikkusen ja kuulun kans vauvaryhmään :O

Edit. Pitäis kaikille riittää siemeniä. Chilien siemenissä kun yleensä on tosi hyvä itävyys %. 1-3 siementä on ihan kelpo määrä, maksimissaan 5. Tai noin mä oon tehny. Jos tarvin isompia määriä ni sit tilaan omaan käyttöön esim. Fataliilta.

Mulla on samannäköistä kuin bluesmanilla ja joko Kyssis sulta tai Miikoksen chilikirjeestä peräisin.

Siitä Miikoksen kirjeestä otin omani viime vuonna tai tänä keväänä, millon se ny liikkukin. 

Teen vielä vertailua Fantasyyn, mutta kovin ohuelta näytti ainakin tossa podissa minkä tänään avasin.

Kyssiksellä on sit joku SalaRakas toi sen chili?

Taitaa tosiaan olla joku SalaRakas, kun Aji Fantasyssa on paksumpi hedelmäliha ku tossa SR:ssa. No, hedelmäinen esimaku kuitenkin.  

Kyssis, noi sun SR:t on muodoltaan Aji Fantasyn näkösiä :smiley:

Arvaisinkohan pyytää joltain minäkin sitä pipeloa kokeillakseni,mitään vaihettavaa ei ole,paitsi sammarin siemeniä.

Itääköhän habaneron sisuksista kaivetut siemenet? Meinaan niitä kokeilla.Koska pannaan itämään että saatais niitä lapsosia???

Miikos, niin ovat. Väri vaan on oranssisempi. Ja Fantsut olen saanu Rapunzeliltadevil. Ja sellasen pystyin syömään ilman suurempia ahistuksia.

Tourangelle,multa saat pipelon siemenöisiä jos tahot kokeilla :slight_smile:

Kyssäkaali, mulla on vastaavanlainen Sugar rush kuin sulla. Siemenet ei mistään siemenkirjeestä vaan suoraan annetusta podista. Ei sellanen podi mikä olis ollut siemenkirjeessä pentissä mukana missään vaiheessa.
Ei paksu hedelmäliha vaan niinkuin vaikka Aji Fantasyssä. Maku ja tuoksu kummiskin ihan niinkuin Sugar Rushilla pitää ollakin.

Täst mie tykkään ja tämän mie pidän jatkossa itelläni oli se sitten tyypillinen tai epätyypillinen lajikkeensa edustaja

No hyvä juttu, kyllä se sit on mullakin aito Sugar Rush. Taitaa tosiaan vaihdella paljonkin toi ulkonäkö.