Chili, Capsicum baccatum / c.chinense, Osa 2, alk. 12/2013 ->

Mulla löytyisi vitaalia Peito de mocaa n.20g.

Ihanko totta :smile: laitan yv tulemaan

Juu, mä kans =)

Miikos, meidän chiliarmeijat sit vaan kasvaa :grin:

Suomalainen & suomenkielinen Chilikirja on tullut markkinoille   

Suomalaisten chilistien tietotaito on arvostettua ihan maailmanlaajuisesti heart

Kirjailijat: Jukka "Fatalii" Kilpinen, Tommi Hietavuo, Teija Aaltonen
Kustantaja: Gummerus Kustannus Oy

Kieli: Suomi 

Sivumäärä: 160 

Asu: Kovakantinen kirja 

Julkaisuvuosi: 2015

Fataliiseeds.netistä tilattu tilattu kirja sisältää:

Jukka "Fatalii" Kilpinen -signeeraus.

BONUKSENA muutama tarkoin valittu huippulajike mukaan kasvatettavaksi!

Chilikirja mahtavaa. Täytyypi tutustua tarkemmin.

Meinaan tuolta Semillasta tilailla vähän chilin siemeniä, eli jos nyt joku tahtoo jotain niin samalla tilauksella menisi. Sen verran tilaan jo itselle ettei tule toimituskuluja, joten lisäkustannuksiksi tulisi vain postimerkin hinta kun lähetän tuotteet eteenpäin.
Laittakaa viestiä jos haluutte jotain, viestiin lajikkeet ja osoitteenne. Ensi viikolla ajattelin tilailla, eli siis viikonlopun ajan odottelen muita mukaan.
Melkein kyllä alkaa olla jo kiire chileillä, mutta siemenaddikti ei nyt vaan voi itselleen mitään 

Alla on osoite sivuille
http://www.semillas.de/

Mä tilasin tuon chilikirjan tänään :smiley:

Vasta?? Mä oon ihan järkyttynyt 8-O =D

Niin mä vähän arvelin että porukat varmaan hämmästyy täällä kun tänään vasta tilasin :grin: ja arvaa vaan luenko sen kannesta kanteen heti kun se kolahtaa postilaatikkoon :wink::laughing:

Sä oot sit silloin pois töistä vai?

Hyvä huomio :grin: ei taitais pomo tykätä jos lueskelen chilikirjaa töiden lomassa.

Hmm, ehkä just ja just mulla menis koulussa tunneilla läpi :P Paitsi jos ollaan käytännön hommissa, ei oo vielä kasvareissa mitään minkä taakse piiloutua :( Paitsi ruusuhuoneessa :D

Hiukka enempi kuin vähän hävettää kun äkkäsin tilata VASTA nyt. Samalla oli tietty siis ihan pakko tilata muutama siemenpussikin kun lompakko nyt kerran oli levällään. Mihin tuonkin chiliviidakon sitten saa mahtumaan onkin jo eri juttu, mutta katsotaan nyt ensin miten suostuvat itämään ja missä tahdissa…

Chilikirja on saapunut siemenien kera! Uuuuujjjeeaahhh =D

Punalatva, chilien itävyys on noin 100 % silloin kun kyseessä ovat muut kuin jotkut erikoislajit/lajikkeet. Hyvänä esimerkkinä just kylvetyt Naga Morich siemenet, joilla on ikää n. 6 vuotta. 3 siementä laitoin lautalle, joista jokainen iti =)

Sain juuri ystävältäni viestiä Chilestä, ja Rocotot ovat matkalla! Wuhuu!  Vähän myöhään menee kylvö, mutta ystävä lupasi ohjeistaa minua miten saan siitä hyvin satoa. Tarkkaa nimeäkään ei ole ainakaan vielä tiedossa, sain vain hirveän nopeaa Espanjaa vastaukseksi. Epäilen, että kyseessä on jokin perinnechili, jolle ei ns. kauppanimeä edes ole olemassa. Väri on punainen, koko kirsikkatomaatti, muoto pyöreä (ei pisara), tulisuus "veryveryvery HOT", maku "muy bueno, the best", kasvin koko on Chileläisen naisen kokoinen. Aaaargh, minen jaksa odottaa ens viikkoon postia! 

Kiitos varoituksesta Miikos! Tarttis siis olla malttia kun päättää mitä chilejä ja kuinka monta pistää itämään. Mutta kun maltti ei oo niitä vahvimpia puolia näissä(kään) hommissa. Kynnet jo syyhyää kun odottelen kirjaa hyppysiini…

Jo toinen satsi lautalla Sugar Rushia,ei näytä itävän :(((

Karvari, omien (kylvömultaan kylvettyjen) Sugar Rushien itäminen kesti 10 päivää. Jos sulla on tuo itämisaika jo mennyt umpeen (näiden kanssa ei kannata olla kamalan hätäisiä) ja haluat just tuota kasvattaa niin laita hölöä.