Tuttu ilmiö Jos tuo yksi ei idäkään, eikun pakko laittaa pari-kolme muutakin siementä varalle, että edes yhden puskan saisin. Ja ylläri. kaikki 3-4 siementä itävät Ja kaikista niistä 10 lajista, joita kylvää… Ja taas ollaan liemessä.
Juuri noin käy minullekin joka ikinen kevät Nyt tällä hetkelläkin täällä on niin paljon kylvölautoilla paprikoiden ja chilien siemeniä itämässä ja osa on jo mullassa ja itäneetkin että hieman hirvittää millainen viidakko meillä taas on parin kuukauden päästä
Ehkä munkin pitää livetä ja laittaa “muutama” chilinsiemen lauttailemaan huomenna ;D
Rapunzel, liity vain meidän muiden “kohta pulassa”-olijoiden joukkoon
Sitäpaitsi, voi sitä pahempaankin pulaan joutua joten jos voi valita niin mukaan tähän vaan
Joo, eihän ylenkasvaneet ylimääräiset varavarachilit sentään kuolemaksi oo
No niin, lautta on lastattu:
Aji Amarillo
Sugar Rush Orange
Fish Pepper
Hungarian Hot Wax
Brasilian Starfish
Aji Cristal
Aji Fantasy
Piment d Espelette
Lemon Drop
Naga Morich
Nuun chili
Oma risteytys Fantasy x Cristal
voi elämä, pulassa ollaan…
Rapunzel sitten lipesi ihan kunnolla
Kohta saa taas virittää huumeluolavalot loimottamaan naapureiden iloksi…
Täällä ne loimottaa jo yläkerrassa ja alakerrassa mun teinipojat aina välillä naureskelee että koskakohan seisoo poliisit oven takana ja haluavat tulla tarkistelemaan äidin kylvöjä
Onneksi saa pikkutaimet kasvattaa ikkunattomassa kellarissa, ei huumevalot haittaa naapureita. Kovin on pienellään kasvatukset, Lemon Drop muutama, Jamaica Bell 3 kappaletta, pari Aji Benitoa, Aji Cristalia ja pari Jamaica Red Habaneroa. Kyllä on ollut vaikea olla laittamatta lisää, nyt olis aika paprikoiden.
Mulla on vaikeuksia itsekin kestää noita vielettejä valoja ihan kuin joku erotiikkabaari olis makuuhuoneessa, onneks poliisi on jo käynyt tsekkaamassa tilanteen.
Nimittäin naapuri ja hyvä ystävä on poliisi.
Viikko sitten sunnuntaina laitoin 12 lajia chilejä lautalle ja nyt on 10 sorttia itänyt! Tietenkin monin kappalein, jotta tästä tulisi mahdollisimman tilaavievää ja hankalaa
Minä kävin eilen ostamassa yhden huumevalon lisää nyt on lamput loimottamassa makuuhuoneessa, olkkarissa, kodinhoitohuoneessa ja autotallissa
Mä laitoin viikko sitten lauantaina siemenet multaan eikä vielä ole yhtään itänyt, Rapunzel kiri ohi vaikka kylvi päivää myöhemmin. Elän toivossa että kohta täytyy meikäläisenkin jo nostaa taimihylly ikkunalle ja nappasta loisteputkiin valot.
Mjaa, ennen kuin nuo tuolta multaan siirtää ja valot sytyttää menee vielä aikaa…
On se vaan aina yhtä ihanaa kun ensimmäinen taimi pukkaa mullasta. Tänä aamuna kun kävin tarkastamassa kylvökset mua tervehti Bishops Crownin terhakka pieni taimi - tästä se taas lähtee
IIIK, mitä tää on? Onko joku tuholainen vai purkautuuko ylimäärästä sokeria ulos?
Toivottavasti oon väärässä, mutta itse epäilisin villakilpikirvaa
En villakilpikirvoja löytänyt yhtäkään. Parissa lehdessä on tuommoista valkosta juttua, en löytänyt googlestakaan apuja tähän. Ei kai se mitään vakavaa oo, kun tuo chili on niin hyvässä kunnossa (kukkii, ja yks bodikin tulossa, vaikken oo edes pölytellyt)