Dahlia Mignon Lidlista
Dahlia Mignon Lidlista
Daalioita
Ikivanhaa kantaa, Arabian night luultavasti.
vähän lilaa
Uudempi kaktusdaalia, samaa sävyä mutta…?
Kokeilin oman daalian siemeniä,itänyt 2 pientä taimea,ehtivätko ne kasvaa? Mitä nille voi tehdä?
Nostapa hallan iskettyä vaikka paperikassiin, ravistele kosteat mullat kuivuttuaan melkein kaikki pois ja laita mahdollisimman viileään paikkaan talveksi.
Älä kuivua anna, vaikka suihkupullolla kostuttele: 1 kerta/lämpöaste/kuukausi säilytyspaikassa talvikautena.
näitä vanhoja voi kesällä lisätä pistokkaistakin
en oikein jaksa uskoa että ehtiivät kasvattaa talvehtimiskelpoisen juurakon.mutta jos ehtii,niin oikein hyvä.juurakot on helppo talveuttaa.
Olen joskus laittanut dahlian siemeniä pasuunankukan juurelle, luulin jo niiden olevan itämättömiä mutta nyt, kolmantena kesänä, kukkivat mitä kauneimmin. Huonolla hoidolla ovat olleet tähän saakka mutta talvetan juurakot nyt taiteen sääntöjen mukaisesti. Pasuunat olen talvettanut kuivina työhuoneessa pöydän alla.
Daaliat lisääntyy pistokkaista? Ensi kesänä tarvii kokeila
Kiitos viinkista!
Äipällä kukkii
Mä olen elänyt siinä luulossa, että daaliat on varmoja kukkijoita, mutta mökille avomaalle laitetut puskat työntää vaan vartta ja lehtiä:/! Puska lienee jo metrinen. On aurinkoisessa paikassa ja vedensaantikin on taattu ns. pullokastelulla! Onko kenellekkään käynyt samoin?
Minulla on! Kolmatta vuotta kasvattelen yhtä juurakkoa. Yhtään kukkaa en ole nähnyt…
Yks tuttu menetti yhden kesän kukinnan, pelkkää vartta, hän epäili että oli mäjäyttänyt liian ison kanankakkasatsin juurelle sinä vuonna.On vanha lajike, ollut hänellä vuosia.
Lidlin pussista tuli juuri sitä mitä pitikin:
Nuit d´ete:
Bumple, nojoo! Tulihan sitä laitettua “pikkasen” hevonhyvää:D!
Sada ei millään, mutta tuulee sen verran että Kelvin`s Floodlightin kukka taittui, on iso ja painava.