Daalia, Dahlia

Täällä pohjoisessa on pakko esikasvattaa.

Tämä punainen on oikeasti paljon tummempi.

Kyssäkaali, mikä IHANA tämä edellisellä sivulla kuvaamasi on?

Lainattu kyssäkaalin postauksesta:

Kiitos paljon tiedoista. Maatiaislajikkeita ei varmaan niin helppo ole haltuunsa saada. Niissähän se varmaan piileekin daalioiden juju.

RillaV, äidiltäni olen sen saanu pari vuotta sitten, kun hän meinas pois heittää. Nimestä ei tietenkään mitään tietoa. Itse tykkään noista oransseista paljon enemmän.

Ihan samanlaiset tummat vanhat daaliat kuin Kyssäkaalilla on meilläkin, hyvin vanhan mummon kasveja, joita on kasvatukseen/säilytykseen. Uusi tumma kaktusdaalia on myös suosikini, valkoisen pitäisi vielä voimistua tai minun kastella näitä.

Kävin virittämässä harson daalioitten päälle. Saatta tulla vilu yö.

Hoo, Kyssäkaali - jos joskus vallan typpäännyt tuohon mahtavaan daaliaan, niin meillä voi olla sille koti :slight_smile:

RillaV, sulla vilkkuu kirjekuori!

Kivaa, kyssäkaali :slight_smile:

Onko kukaan muu törmännyt keltapunaiseen (keltainen pohja, punaisia "roiskeita") dahliaan, vahingossa? Mulla on näitä jo 3 isoa puskaa, ja vannon etten ole ikinä ostanut. Nyt kesällä ainakin tuli yksi lisää, vaikka ostin jotain ihan muuta… Onkohan tämä ihan joku värivirhe, vai muuten vaan joka toisessa ostamassani pussissa? Ihan komea iso kukinto, mutta väri ei ollenkaan mieleeni. ps. haluaako joku?
Pistän oman kuvan kun saan napattua… :slight_smile:

Välihuomautuksena sen verran, että olisi hyvä laittaa kuvan copyright esille lainattuun kuvaan.

Onpa hauskan värinen kukka :wink:

Mina hössötän, hyysään, rapsuttelen, lannoitan ja juttelen ja kaikista tekemisistäni huolimatta nämä ovat niin ihania. Ja, ennen kaikkea,  miten ihania penttiläisiä jotka täydensivät daaliavarastojani kaamean katovuoden jälkeen. Kattokaa nyt teevadin kokoisia - ja nää on pienimmästä päästä. Ekat kukat oli isompia. Tää on jotain takuuvanhaa kantaa, talvehtii todella hyvin kellarissa verrattuna uusiin.

Voi jee, onpa ihania Höytyvä sun daaliat :slight_smile: tahtoo kans tuollaisia ensi vuodeksi.

Satu -71 jos satut käymään nurkilla ni voin vaihtaa yhden:-) Ota yhteyttä - tätä iloa pitää jakaa, vaikkei näitä paljoa jaettavaksi asti olekaan. Vielä en kumminkaan kaiva maasta.

Voi kiitos Höytyvä, täytyypä pistää korvan taakse että pistän viestiä jos liikutaan siellä päin :slight_smile:

Mulla on samanlaisia kuin Höytyvällä, vanhaa mummon kantaa.