Mies kertoi, että tänään alkoi työmaan pihalla kuulua takaapäin hirmuista ropsutusta ja rahinaa. Hän vilkaisi taakseen ja sieltä tulla porhalti hirmu vauhtia kolme rusakkoa, ja juoksi metrin päästä ohi! Kynnet vaan rapsahteli asfaltilla. Ollut varmaan melkoinen näky, kun ihan vierestä singahtivat!
Niillä taisi hormonit hyrrätä niin kovin.
Niin sitä ihminen oppii! Minä tänään opin kaksi asiaa:
1.Orava syö vaahteran kukkia. (Sain seurata hyvin läheltä harmaata taivasta vasten katsottuna, miten orava aina vasemmalla tassulla piteli kukintovartta hollilla, söi sen tyhjäksi ja siirtyi seuraavalle. Aiemmin olen tulkinnut oravan syövän vaahteran lehtisilmuja, nyt olen siitä epävarma) Mielellään orava saa minusta syödä vaahteran kukkia, jos se ei muiden puiden kukkia syö. Eipähän liikaa taimia idä kukkapenkeissä.
2.Punatulkku syö hyönteisiä, silmuja ja siemeniä. (Piti katsoa lintukirjasta, kun meillä pyörii punatulkkupariskunta pihapiirissä, enkä muista kuulleeni mitä muuta kuin siemeniä se syö.)
Tässäpä "kesy" kurre puussa syömässä. Näkyy vielä olevan harmaat "talvihousut" jalassa
Kun eväät oli syöty, tulikin jo kova jano...
Ooh! Onpa hurjaa
Lapset olivat myös nähneet tänään oravanpoikia. Ovat täälläkin tutustumassa avaraan maailmaan.
Kiitos hoyabella ihanasta kuvasarjasta, pääsisipä itsekin tuollaista kokemaan.
Oi, kuinka suloisia! Joskus lapsena muistan, kun käytiin mummon kanssa Hesan jossain puistossa syöttämässä pähkinöitä oraville. Nekin olivat niin kesyjä, että tulivat kädestä syömään, mutta ei nekään sentään lahkeisiin kiivenneet, tai antaneet muuten koskea!
Oi, miten söpö tuo housunpuntissa oleva Orava! Ihan selvästi rutistaa ja sanoo: Oothan sie miun kaveri?
Aivan ihana kuvasarja oravista, niin suloisia !
onhan oravanpojat mukavia. saavat vielä anteeksi sen, että aloittavat juoksun peltikatolla aamuyöllä. tänään meinasi kuitenkin kiukku nousta, kun aamulla oli kuopsutettu kylvömullat pitkin taimikaapin hyllyä ja kiskottu ylös/syöty juuri itäneet maissinsiemenet:-)
Voi miten ovat suloisia! Minä sitten tykkään oravista!!! Ovat niin eloisia ja usein aika persoonia…
Meilläkin on nyt yks kurre sitten päättänyt ruveta pitämään pensionaattia. Varsin raihnaisen näköinen otus käy perkaamassa lintujen ruokintapaikalta sattumia ja olen minä sille ihka omiakin eväitä jo tarjonnut. Saa asustaa eläkepäivänsä meillä jos se hänestä lystiä on!
Päästää ihmisen niin lähelle, ettei sillä enää taida olla ihan kaikki kupit kaapissa (lainaus Kurpitsalta :)) Sen "sormet" on jotenkin ison tai turvonneen näköiset, tai sitten se on vain niin huonoturkkinen, että jalat näyttävät isoilta.
Meillä yksi orava yritti tänään käydä varpusten pesillä. Kesyn variksen kanssa hätisteltiin se sieltä pois. Pihavaris on muutenkin vänkä otus. Ilmoittaa aina miulle milloin naapurin kissa ilmestyy meidän pihaan. Yhtenä päivänä ilmoitti kun kyseinen kissa oli mennyt meille sisään.
Cityrusakot eivät eilen edes pyörää väistäneet. Alle metrin päästä viuhahdin pitkäkorvien ohi aamulla töihin ja nämä vaan tien vieressä mua tapittivat. Tänä aamuna, ilmeisesti jokin toinen rusakkopari, heilutteli pihalla mulle aamulla töihin lähteissäni. Näin täällä Pohjoismaiden suurimmassa sisämaakaupungissakin tulee luonto lähelle.
Kurpitsalla on vänkä lemmikki, vahti"koira".
Voisiko Paulastiinan oskulla olla kapi. Kapiset ketut ainakin näyttävät tuollaisilta ja ovat “melkein kesyjä”. Kapihan voi tarttua myös ihmiseen, ellen väärin muista.
Kyllä mullakin kävi kapi mielessä. Se jokailtaisen ohimarssin tekevä repolainen on yhtä huonon näköinen pukeutumisensa suhteen. Millähän saisi kurrelle kapilääkityksen? Jos laulaisin sille, että tule kanssani kyyyyllpyyyn…
Se tietää että siulta saa pieninkin avun.
Kuukkeli kertoo, että oravilla yleinen vaiva on kokkidioosi. Nyt pitäisi saada jostain hommattua nokare Socatyl-pastaa, mutta isompi vaiva voi olla siinä, että saa kurren sitä syömään.
Kuukkeloin tuota kokkidioosia äsken vähän lisää ja sieltähän tuli eteen Fellow'n kanat ja niistä käymämme keskustelut. Onkohan sellaista aihetta, joka ei Googlesta tänne johtaisi, sillä kaikki tiethän johtavat... Tiedätte minne :)