Morsinko, kiitos vinkistä. Täytyy katsoa mistä saisin lamohietakirsikkaa ja lännenhopeapensasta. Lännenheisiangervon taimi on jo odottamassa istutusta, kiitos vaan Intopiille.
Vuorenkilvet ovat maakellarin katolla. Saavat ollakin, siellä on niin vähän multaa, ettei oikein muut menesty.
Olen määkin onnellinen ukostani, joka eläkepäivien ratoksi raataa pihamaalla. Viime kesänä maalasi talon ja varaston ulkopinnoilta kaiken mahdollisen, minä vaan vähän avitin. Niin, ja teki roskakatoksen ja sievän talonnumeropylvään. Siitä pitääkin seuraavaksi ottaa kuva. Niin, ukkokulta ei ole kuin vähän yli viisikymppinen, mutta valtion virasta pääsi eläkkeelle aikaisin. Mun pitää raataa vielä 15 vuotta
Tämän päivän saalis roikkuu nyt romukomerossa (hih, meillä onsellainenkin ).
Nämä isäntä teki viime kesänä. Roskakatos....
... ja numerokilpi
Suloisuuksia sinulla - onnittelut kätevästä kotiorjasta:D Minun kotiorjalla pysyy kädessä lähinnä moottorisaha ja ilmastointiteippi, että semmoista, kateellisena täällä mutisen…
Kiitos vaan. Mut ollaanhan me kaikki JOSSAIN hyviä, eikö niin. Eikä kukaan ole täydellinen, ei mun ukkokaan… kuten en minäkään. Mutta kiva kun pysyy vasara käsissä, mulla ei nimittäin pysy.
Ollaan ja rakas on minulle tuo moottorisahamies, hyvin aikaansaapa ja kätevä monessa muussa enkä pois vaihtais - täytyy kuiskata näin toisen palstalla kulkiessa
Ihastuttava tuo numerokilpi.
On kaunista pihassasi, emo! Ihania kiveyksiä ja istutusalueita. Tuollainen kotinikkari pitäisi olla jokaisella, minulla on myöskin. Nätti on tuo numerotolppa, hyvä idea.
Aamulla huomasin, että ruskolilja alkaa aueta. Kuningatarlilja on vielä nupulla. Myöhäisyys johtuu varmaan siitä, että istutin ne vasta kesäkuussa uuteen penkkiin. Toivottavasti tuleentuminen vielä onnistuu. Kuvia en ehtinyt ottaa, kun tuli vieraita.
Ainiin se tärkein unohtui; tällä viikolla meidän tontille tulee Kaksi Traktorikuormallista Muhevaa Turvekompostoitua Hevonpeetä ;DD
…vaan kuka ne kärrää istutusalueelle…?
Kade
Tänään sain viimein tehtyä reunuksen takapihan istutusalueelle. Ensin upotin nurmikonreunusnauhan ulkoreunalle, viereen sisäpuolelle levitin kerroksen sanomalehtiä (kiitti vaan pentin opeista ;D). Päälle kiviä “puroksi”. Puolivälissä keksin, että alle voisi laittaa entisen kukkapenkin alla ollutta juurimattoa, ettei lehtien maaduttuakaan rikka kasvaisi läpi. Matto ei ole ihan ehjä (etupihan koivut ja salavat menevät kevyesti läpi matosta), mutta tyhjää parempi, varsinkin kun takapihalla ei ole isoja puita lähellä. Siispä kivet uudestaan pois ja matto suikaleina alle. Vielä isäntä avitti toisen kivipuron pohjatöissä, ja kaivoin valmiiksi muutaman istutuskuopan pensaille. Tuntuu hullulta tehdä 50*50 -senttinen kuoppa jasmikkeelle, joka on noin viisi senttiä korkea ;D. Vaan olen niin ylpeä, kun onnistuin juurrutuksessa ;))
Koko istutusalue on noin 40 neliötä, jotta aikaa ja hikeä se vielä vaatii.
Pikkuhiljaa se takapiha valmistuu. Tänään tein kivipuroa ja istutin kaksi vp. hanhikkia ja yhden valkoisen.
Purossa alla juurimatto, sitten sepeli ja siihen hieron ja upotan kiviä niin, että pinta on kohtuullisen tasainen.
Alkupää on jo muuten valmis, mutta vielä täytyy suihkuttaa vettä, jotta hienompi aines laskeutuu pohjalle.
Sain eilen idean, että teen vielä toisen "puron" hopealehtisistä kasveista. Saa nähdä kuinka onnistuu.
Sie saat siitä todella hienon penkin!
Hieno puro! Tuota pitää kokeilla.
Meillä on etupihalla suora kivioja veden imeytykseen. Siihen saatiin upotettua osa ylijäämäkivistä. Ojaan johdetaan pienen literinkaton vedet ja siihen valuu myös tieltä hulevesiä kun on hurja sade. Sen päällispuolen voisikin tehdä tuollaiseksi puromaisesti mutkittelevaksi. Se suora oja on nääs miehen suunnittelema ja tekemä, turhan maskuliininen paikkaansa minusta. Muutenkin on suoraa tietä siinä tarjolla…
Nobile
Hoyabella, kait tommosen kivipuron voi tehdä tasamaallekin? Ja jos tuntuu pahalta, niin aika vähäisellä tekorinteellä siitä sais ihan luontevan.
Nobile
Emo, klo. 19.22 kuvastasi sain suoran kuvayhteyden joihinkin Alanin tekemiin ratkaisuihin. Ammattilainen, sellainen jolla on selkeä visio lopputuloksesta, tuli mieleen. Ihailen ja kadehdin taitoasi, minäkin tekisin jos osaisin suunnitella ja “nähdä etukäteen”
Niin muuten onkin! Minäkin muistan sen Alanin jakson telkusta. Emo on täysoppinut=)