Nuu, kuka on Alan? Ei mitään tietoa. Kiitos muuten kaikille kehuista. Ne lämmittää. Saattaa vaan olla ennenaikaista, ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Mulla nimittäin suunnitelma muuttuu kerran päivässä, parhaana kaks kertaa ;D. Mutta suunnittelu on niin kivaa. Muuten joudun yleensä vaihtamaan kasvieni paikkoja suunnilleen kolme kertaa, ennen kuin lopullinen asema varmistuu. Ja yleensä istutan aina kaiken liian tiheään, vaikka tiedän tasan tarkkaan, kuinka tulee käymään
ainiin se telkun alan, ei ensin raksuttanut. Ehkä olen saanut vaikutteita sieltä. Minäkin muuten aion tehdä vielä joihinkin kohtiin pieniä kumpareita, ettei ole liian tasaista, johonkin kivikasaa, sitten täytyy löytää paikka enkelikivelle…
No Alan Titchmarsh, britiläinen puutarhuri jonka tekemiä puutarhaohjelmia on Suomessakin uusittu jo monta kertaa. Hirmu mukava heppu, ohjelma tosi hyvin toteutettu, ja täynnä loistavia neuvoja, ohjeita ja vinkkejä (piti ihan kuukkeloida sukunimen oikeinkirjoitus) En nyt vaan muista sen tänä kesänä tulleen ohjelman nimeä, ehkäpä joku voisi auttaa, tiedän että moni-moni-moni penttiläinen tietää
Muoks, ahah, ehditkin jo ennen
Emo, jos haluat tuota lännenhopeapensasta,niin laita privaviestiin osoitetta.
Satues, olen jo saanut lännenhopeapensasta, kiitos vaan tarjouksesta. Mutta muita hopealehtisiä on nyt etsinnässä. Mulla on jo hopeahärkkiä, laventelia (jos saan talvehtimaan), ohotanmarunaa, nukkapähkämöä, ja joitakin neilikoita.
Emo, onko helminukkajäkkärää… …
Emo, päättyykö purosi tuohon kynnykselle? Sieluni silmin näen veden laskeutuneen kynnyksen yli ja tehneen “lammikon” tuonne kynnyksen alapuoliselle mullosalueelle
Voi vitsi, belgi, tuohan olisi hyvä idee, jos vain isäntä antaa tehdä kivilammen keskelle tulevaa nurmikkoa. Se kun yleensä kävelee leikkurin perässä, eikä yhtään tykkää kierrellä esteitä.
Neuvottelun jälkeen isännällä oli ihan hyvä ehdotus: “lammikko” kynnyksen yläpuolelle istutusalueelle, erotan sen kivillä muusta alueesta, ja istutan siihen matalaa sinistä kivikkokukkaa - vaan mitä??? Ehdotuksia?
Hyvä päivä! Hevonhyvät pihassa, ja käytiin vielä isännän kanssa mökillä kiviä hakemassa. Tämän tapaista tulossa istutusalueelle (sille alueelle pitäis keksiä hyvä ja napakka nimi - tuo istutusalue kuulostaa tyhmältä).
toisesta suunnasta
Nyt on ruoka valmis ja sit pittää kulkee kottikärryjen kanssa vähä aikaa. Jatkan myöhemmin.
Hei, satues, olisko sinulla ylimääräisiä lännenhopeapensaan taimia, nimittäin minun minitaimi "hukkui"
Morsikko, on kyllä, laita privaviestiin osoitetta, laitan huomenna postiin sinun ja Emon paketit.
Nytpä keksin, tuo alue on enkelipiha
Viimeinkin kuningatarlilja suvaitsi avata yhden kukan
Vieressä myös ruskolilja kukkii
Tulikellukka lykkää aina vaan kukkaa
Kasvimaan reunassa teiltä ystäviltä saadut taimet odottavat pääsyä enkelipihalle. Kurpitsan neuvosta saavat odottaa ensi kevääseen; hevonhyvä saattaisi olla niin hyvää, etteivät malttaisi ollenkaan käydä talvilevolle.
Valkosipulisatoa. Minä nostin, isäntä ne tähän näin kauniisti laittoi.
Aah!!
Ja tässä sitä on - hevonhyvää
Aattelin, että mulla menee marraskuulle asti, ennen kuin kasa on siirretty. Vaan tuollahan se isäntä parhaillaankin ahertaa . Sekoittaa siihen hiekkaa ja kuskaa enkelipihalle.
Onpas komea kasa, vihreänä täälä ihastelen…