Emon otoksia (II)

Kuvat eivät toista kauniita värejä ihan oikein. Vielä on kaunista syksyä, toista kuin marraskuun pimeys.

Kesäkeittiö terassilla kivipengerryksen päällä.

Kompostit keittiön takana. Pajukehikon teimme siskon kanssa kesällä jälkikompostointia varten.

Kotiin tultua ehdin vielä pestä olohuoneen ikkunat ja laittaa uudet verhot paikalleen.

Kuvassa ovat kiiltävämmät kuin oikeesti.

Siunattuja olkoot sadepäivät. On aika käydä katsomassa viestiketjuja, joita on on pitänyt, on pitänyt katsoa.

Kuten tämä Emon ketju. Nyt sain siis kertakäynnillä kokonaisen kuvan aivan uskomattoman ihanasta pihapiiristä, sen synnystä ja edistymisestä…

Todella upeaa! Miten työ edistyy, pihapiiri syntyy. Talo on kaunis, juttujen keventäjä, Marmelade Tabby (?) on viehko, ja kaunis oli emäntä itse savinaamiossaan.

Valtavasti työtä olette tehneet, ja miten kaunista ja harmonista on syntymässä. Ensi keväänä ja kesänä sitten kuvia kasveista, miten ne ovat lähteneet käyntiin uudessa upeassa penkissä.

Kiitos todella kivasta kuvasarjasta!

Ja minä, joka en nyt yleensä kadehdi ketään tai mitään silti hieman huokasin kun näin mitä Isäntä on tehnyt.

Tuo meidän Dalai Lama kun vaan pitää kynää kädessään - luultavasti osaisi vaikka puutöitä tehdä, jos haluaisia, mutta se vaan ei ole sen luonnossa.

Siis ihana roskiskatos ja numeropylväs.

Ihana kuvasarja kaiken kaikkiaan. Kiitos!

Kiitos Tinde. Vallan tässä punastuu. Varsinkin kun olen innolla seurannut sinun puutarhasi syntyä ja kehitystä ja - usko tai älä - kateellisena katsellut sitä havujen runsautta. Täällä pohjoisemmassa niitä pitäisi laittaa paljon enemmän pihaan, jotta talvellakin olisi vihreää katsottavaa. Ovat vain kalliita mokomat.

Emo, vinkiksi, yksi reissu tähän suuntaan, joko Tartu Puukooliin tai jopa Baltezersiin, iso auto ja se on siinä: havut ovat täällä jossain AIVAN eri hinnoissa kuin Suomessa.

Omat, tänään blogissa kertomani 42 havua (pientä kylläkin) maksoivat yhteensä 71 latia eli n. 100 euroa. Ja toistan: 42 havua, puuta, pensasta ja jokunen maksaruoho ja maanpeittokasvi siinä ohessa.

Ja jottei kellekään tule väärinkäsitystä: ei minulla ole taloudellisia mahdollisuuksia tehdä puutarhaa ‘rahalla’. Täällä ostetaan ale-kasveja ja yritetään pärjätä omin voimin.

Hertsyykel, Suomessa satasella sais 5-15 tainta, ehkä.

Kuten amerikkalaisissa elokuvissa tyytyväinen asianajaja toteaa itsevarmana:

I rest my case.

Emo, koskas tulette?

Just. Saman seikan takia minäkin siellä reissaan. Nyt tällä viime keikalla ostin mm. yht. 14 omena-, kirsikka-, luumu- ja päärynäpuuta, jotka maksoivat 200 EEK/kpl, eli n. 13 e. Suuria, vahvoja, avojuurisia taimia, ihan eri luokkaa kuin täällä purkkitavarana kaupan olevat. Ja havut, niitä mun pihalla ei montaa olisi ilman näitä etelänmatkoja.

Ja minä kun luulin että Paulastiina tulee meille hotellimme viehkon atmosfäärin vuoksi… :smiley:

Tota, tulisinhan minä, jos saisin kaverin/kavereita mukaan. Keväällä. Meillä on Hilux, jonka lavalla on sellanen valkonen lasikuitukoppi. Sinnehän mahtuis havu poikineen. Vaan hyttiin ei mahdu kuin kaksi. Hmmm, muutama penttiläinen vois istua siellä kopissa havujen kanssa. Termospulloon totia lämmikkeeksi, ja johan menis matka rattoisasti laulellen. Vois tulla jopa riitaa kuka saa istua siellä kopissa ;=D

Sitten onkin edessä uusi ongelma. Mistä saan tilaa niille havuille?

Tinde, kyllä se atmosfäärikin on hyvä syy :slight_smile:

Ja mie pönttö jo ehdin ihmetellä, että mitä se Paulastiina siellä vielä näin myöhään ramppaa kun ei taimiaikakaan enää ole:D

Atmosfääriä unohtamatta:D

Kurppa, sinuthan minä saankin kaveriksi!

Keväällä on niin mahdottoman hankala lähteä, muuten kyllä mielelläni.

No kyllä me jotain keksitään…

Tiedäthän, että Virossa on toukokuussa parit puutarhamessut?

No en tiedä! Ajankohta pitäis tietää hyvissä ajoin, kun meidän täytyy ilmoittaa lomatoiveet jo joulukuussa. Lähtisitkö sinne kaveriksi? Laita miehes lomittamaan sinua puutarhassa ja torilla :smiley:

Türi lillelaat Sinne taas järkätään bussimatkojakin :) Samoin Jänedalle.

En usko, että voin lähteä.

Hitsi kun ei sitä suoraa laivalinjaa saatu tänne Kotkaan, niin ei reissuun menisi paljoa aikaa.