Flamingokukka, Anthurium

Mies sanoi miulle että se ei enään koskaan vie miuta Plantageniin kun se ei saa miuta sieltä pois… Törkeetä sanon mie!

Tänäänkin ostin sieltä niin kauniin kasvin ja kukaanhan ei tässä ketjussa arvaa mikä se on =)‘’

Hieno! Tuskin olisin itsekkään päässyt pois ilman ostamista =)

orkideakaapin miniflamingot ovat punaiset ja kukkapöydän kiusankappaleet ovat punainen ja joku mikälie punertava. kumpi on kampi sitä en tiedä kun eivät ole kukkineet ärrrsyttävän pitkään aikaan;(

Lauantaina ostoksille jos vaikka mukaan tarttuisi muutamia flamingoja. (jos ei ole liian kylmä kuljettaa heitä jyväskylästä saakka.)

Voi kuin kivaa, tuo minun pikkuinen flamingo on nyt tehnyt useamman lehden ja taas huomasin yhden puskevan esiin. 
Tämä tuskallisen pitkä odotus sitten kuitenkin taidetaan palkita, muistuttakaa, etten lähde enää jakopalasta kasvattelemaan

No voi harmi Ja-Na :frowning:

Mitenkähän tuon kasvualustan laita, josko olisivat olleet kranttuja sen suhteen?

Tuo minun jakopala, jossa oli hyvän näköisiä juuria sen saadessani, meinasi kuukahtaa kun yritin juurruttaa sen tavalliseen kukkamultaan. Vaihdoin sen sitten orkideamultaan ja viihtyy kovasti, kun aloitti kasvunsakin.

Pakko-ostos

Jouduin työpaikalla istuttelemaan flamingonkukan uusiin multiin. Tarjolla oli tavallista kukkamultaa, jota kevensin perliitillä. Onkohan tuo kasvualusta nyt OK?

Oon huomannu et noilla flamigoilla ehkä enempi viihtymiseen vaikuttaa kasvupaikka (valo, lämpötila) kuin tuo kasvualusta. Omat kasvaa pörhöttää halvimmassa mullassa mitä kaupasta löysin ja sinne joskus tuikkaan kanankakkapuikkoja (kun muistan), hyvin kukkivat. Eteläikkuna ja auringon porotus on se mistä tuntuvat tykkäävän ja mullan kuivahtaminen välillä.

Onko tuo Myskimalvan 9.3. laittaman kuvan kukka tosiaan flamingonkukka? Kun minun silmään se näyttää ihan viirivehkalta… Sen lehdet ja kukat on ihan eri muotoiset kuin omassa flamingossani. Ja tämä on siis nyt ihan pahaa tarkoittamaton kysymys, ei pidä ottaa nokkiinsa.

Kyllä tuo omaan silmään flamingolta näyttäisi, tai tuon omani vanhat lehdet ovat paljon suipompia, kuin uudet, jotka ovat enemmän herttamaisen muotoiset. Ja juuri katselin eilen netistä mistä saisi flamingonkukkia ja löysin yhden paikan. Kuvassa muistutti tosi paljon tuota Myskimalvan kuvan kukkaa :slight_smile:

Okei, eli ilmeisesti nuo uudet on sitten jotain eri kantaa kun vanhemmat. Liekö oikeasti sitten sama kasvi vai eri, vaikka suomeksi samalla nimellä kutsutaankin.

Hui kauheeta kun säikähin että mitä ihmettä olen mennyt sekoilemaan  Mutta joo, on se flamingonkukka ihan oikeesti. Tuosson vielä se lappu ruukun reunassa ja siinä "Nano Bordeaux". Menee tämmöselle sivulle:
http://www.rijnplant.nl/en/page.php?page=89&p_id=180&p_page=1&prod_type=potplant&type=producten_breeding

Prisman valikoimissa oli. Ja en tosiaan pahastunut ollenkaan epäilystä LiisiA  ainahan voi kyseenalaistaa. Noissa flamigoissa on monenkokoista, muotoista ja väristä, sehän niistä mielenkiintoisen tekeekin.

Tiedän ettei pitäisi nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta menköön tuumailusta :smiley:

Eli tuo minun kahdesta pikkuisesta jakopalasta kasvattelussa oleva flamingo vaikuttaisi EHKÄ tekevän ekaa kukkaa.

Luulen, koska lehdet jotka ovat aiemmin piipoista nousemassa olleet ja tälläkin hetkellä tulossa ovat vain reunoiltaan alkuun punaiset, mutta tuo on ihan punainen, kauttaaltaan.

Saas nähdä kuin minun käy, jatkan vahvaa epäilyäni kunnes varmaan totean sen olevan vain lehti ;D

Jiih, iiihana miäs osti mulle uuden flamingonkukan

Oikukiva, nyt viimeinkin se minun pienistä jakopaloista kasvattamani pikku flamingonkukka teki ensimmäisen kukan ja se on ihana pieni ja PINKKI. Pitää odottaa että avautuu kunnolla, niin voipi kuvan laittaa, kylläpä tätä olenkin odottanut :smiley:

Mikäs on flamingonkukalla vialla, kun kellastuttaa osaa lehdistään? Sumutusta olen tehnyt, lisäksi on outoa, kun muut flamingot viihtyvät. Onko ruukku tarpeen vaihtaa, meinaan onko liian ahdasta tai kostaa?

Kyllä minunkin flamingot kellastuttaa vanhimmat lehtensä ja selvästi näin talviaikaan, kun valoakin on vielä toistaiseksi vähemmän. Korjaantuu kyllä kevään ja kesän tullen. :slight_smile:

Paapelo, syy miksi ne kuivahtaa on usein se, että talvella ei uskalleta antaa vettä tarpeeksi. Keväällä ja kesällä se taas sitten “näennäisesti” piristyy :wink:

kuvaTämmösen ihanuuven ostis Lidlistä.