Flamingokukka, Anthurium

Onpas Myskimalvalla upeat kukat. Hoksasin, ettei tämä laji ole minua varten, joten heitän sen kellastuvan pikkuflamingonkukkani, josta kuva edellä, tunkiolle. En viitsi päätäni vaivata mokomalla. Parempi pitäytyä niissä, joita osaan hoitaa.

Älä! Kyllä tuo vielä palkitsee kun vain pidät sen oikeassa kasvupaikassa. Ja nämä kun vaativat tosi vähäistä hoitoa. Kesällä en juurikaan ehdi hoitaa sisäkasveja kun olen lähes kokoajan pihalla.

muoks. Jos todellakin aiot tuosta luopua niin minkä värinen kukka siinä on? Ja minkähänlaisilla postikuluilla kulkis tänne…

Se ei ole minulla kukkinut, mutta muistaakseni kukan antaja sanoi niiden olevan vaaleanpunaiset. Sain sen vasta viime keväänä.

Hei, kakapo! Minultahan sinä tuon flamingon keväällä sait. Se tosiaan on vaaleanpunainen, lajikkeeltaan ‘‘Lentini Pink’’. Minä jaoin silloisen ison kasvini moneen osaan, josta yksi osa jäi itselleni. Oma kasvini kukkii tällä hetkellä, mutta samalla kellastuttaa lehtiään kovasti. Tulin myöskin siihen tulokseen, että se oli tuossa keskikesällä hieman liian märkänä pitkiä aikoja. Nyt olen antanut sen vain olla. Toisekseen epäilin, että laitoinkohan sen liian suureen ruukkuun. Ja kaiken lisäksi olen erehtynyt kastelemaan sitä lannoitevedellä istutuksen jälkeen, vaikka se sitä tuskin on kaivannut. Punakukkainen flamingoni on lehdistöönsä nähden melko pienessä purkissa ja se voi todella vihreästi ja rehevästi. Tosin vaihdoin sen juuri hitusen suurempaan astiaan… Toivottavasti ei ollut emämoka! :slight_smile:

Kun sen sinulta sain, se oli tosi komea. Nyt tiedän, että olen hoitanut sitä liikaa, kastellut ja lannoittanut liian usein. Ei olisi vaihtaa sitä suurempaan ruukkuun, vaan antaa olla entisessä. Se taisi olla lisäksi liian hämärässä paikassa. Se on aina uuden kassvin kanssa vähän kokeilua. Saattaa olla, että tämä ei tästä enää toivu.

Tytöt toi mulle pikkuisen Flamingon,miten tätä nyt sitten pitäisi hoivata siis kastelunpuolesta etten nyt heti tilluttaisi kaunista kasvia.

Onpa erikoisen väriset kukat, ihana! :slight_smile:

En uskalla mitään hoito-ohjeita annella, kun ekaa jakopala taimeani tässä juuri opettelen hoitamaan :smiley:

Upea tuo Flamingo : )

Tarkoitatko tuollaista kuin minulla ed. sivulla klo 21.17 laitetussa kuvassa? Siinä on tuollainen paksumpi tuo törötin.

Tarkoitatko rehoittavalla niinkuin minun kasvi tuolla 16 sivulla? Taitaa olla mulla ongelmaa taas luetun ymmärtämisessä :wink:

kyllä on minunkin flamingo ruma mielestäni. Ei ole kukkinut kevään/ostamisen jälkeen. Nuo varret, varsiryppäät kohoavat keskellä kasvia mielestäni tosi rumasti, ruskeita ja vihreitä puikuloita. Istutin sen syvemmälle multaan, mutta ei ole yhtään paremman näköinen. Jos ei ala kukkia, lentää kohta täälläkin pihalle. Mulla on aurinkoisella ikkunalla valoverhon takana, käytettävissä yllä myös loisteputki fluora.

Noh, älkääs turhaan soimatko ihanaa kasvia  Muutama kanankakkapuikko silloin tällöin multiin ja antakaa kasviparan kuivahtaa kastelujen väliin. Eritoten tärkeää nyt talviaikaan. 

Vihdoinkin!

Kesällä saamani jakopala näyttää viimeinkin elonmerkkejä. Auttoivat varmasti sadattelemani ukaasit kompostista, olin aivan valmis heittämään rumiluksen pois ensi kuussa, ellei mitään ala tapahtumaan :smiley:

Nyt on kaksi uutta ja tanakkaa lehteä tullut ja jos oikein osaan tulkita tuon kasvin sielunelämää, olisi lisää odotettavissa, ainakin tässä kevään aikana, ei tuo mitenkään kovin vauhdikas ole kasvussaan :smiley:

Orkideakaapissa mini versiot kukkii ja kasvaa nätisti mutta kukkapöydällä ei kukinnasta tietoa ei sitten millään. Nyt annan kuivahtaa ja sitten annan kunnon sadekauden ja ravinnetta veteen…jos ei kuki niin saa uuden kodin joltain:)

Minkälainen kukinto, väri?

Voi ei! tämän ketjun lukeminen on vaarallista kuten monen muunkin kukkivan kasvin ketju =) Löytyisköhän jostain ikkunalaudalta tilaa muutamalle flamingolle… (mie olin tähän mennessä luullut että flamingonkukka on punainen)