Flamingokukka, Anthurium

Taitavat olla pyhiä birmoja?: Kauniita kissoja ja kaunis kukkakin :slight_smile:

Minäkin ihailin ensin noita kissoja… 8)

floora, nuo ovat ragdolleja.

Mutta mikä on pyhän birman ja ragdollin ero?!?

Ragdollit ovat kookkaampia. Naaraat n. 5-7kg, urokset jopa 10kg. Nämä ovat koiramaisia kissoja, rakastavat noutamista. Myös värityksessä on eroa. Näillä hyvin "nukkemainen" ääni, tiedä sitten Birmoista? Heittäytyvät aivan veltoksi syliin nostettaessa, riepukissoja. Mutta todella valloittavia luonteeltaan, lempeitä, seurallisia, uteliaita kuin pienen kylän asukkaat. Pään muodossa myös eroa. Aamulla oli taasen lelu jo tuotu mun jalkopäihin valmiiks odottamaan ja se noudetaan sitten aina takaisin jalkojen juureen kun heitän.

Aika suuria kisuja siis nuo Ragdollit. Ihanat nuo valkoiset tassut, melkein silitin tietsan kuvaruutua 8)

“… uteliaita kuin pienen kylän asukkaat…” kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Asun just tollasella kylällä =)

Olen tainut joskus töllössä jossain lemmikkiohjelmassa nähdäkkin ragdolleja ja oli kyllä kuin riepu sylissä eri värimuunnos kylläkin… Hieman ohi flamingoaiheen mutta… sori :slight_smile:

Upeeta, mahtavaa! Vein sen Ison flamingonkukan etelänpuolelle ja lämpimään ja nyt oikein hurinalla kasvattaa uusia lehtiä.

En voinut ollla ostamatta lidlistä ison valkokukkaisen ja ison punakukkaisen flamingon. Punainen minulla on ennestäänkin mutta pienempi muunnos.

Mulla flamingo on nyt hiljattain alkanut kasvattamaan huomattavasti isompia lehtiä - sellasia samankokoisia, minkälaisia siinä oli, kun sain sen uutena lahjaksi. Mullahan tämä nykyinen siis on emokasvista pelastetuista osasista kasaan kyhätty… Tätä mun flamingon murhenäytelmää on nähty tässä keskusteluketjussa aikaisemmin.

Mutta kukkia tämä ei väännä, vaikka kuinka maanittelen. Harmittaa, tahtois nähdä taas kauniit kukkaset. Mikä oikeesti avuksi?

Auttaisikohan usein suihkussa käynti ja reipaampi lannoitus? Niinku sadekausi olisi, vaikka silloinhan lannoitteen määrä laimenee luonnossakin vai kulkeutuuko sittenki lisää muualta …? Mutta ainakin on märempää :slight_smile:

Mun flamingo teki kaksi kukkaa, enkä ole tehnyt mitään muuta kuin kastellut silloin kun olen muistanut. Nyt tosin tökkäsin kaksi ravinnetikkua juurelle.

Mulla vaaleenpunainen työntää kukkien alkuja. Ravinnepuikkoja olen laittanut ja eteläikkunalla kasvaa.

Täytyy kokeilla tuota suihkutusta… Oon kyllä melkein päivittäin sitä suihkutellut muutenkin, mutta se onkin vain melkein…

Minä en ole suihkutellut. Multa on kuivunut kastelujen välillä.

Lieneeköhän tämä nyt viimein se, miksikä sitä luulen...?

Kuvia kahdesta eri vinkkelistä...

Eiköhän noita voi jo ihan rohkeasti veikata nupuiksi..? ;) Herttaista. ♥

Nyt on kukkasia auennut. Emokasvissa oli aikoinaan kirkkaammanpunaiset kukat, mutta nämäkin on aivan ihanat. :) ♥

Nyt mua vaan on alkanut huolettaa, kun tuohon kasviin on ilmestynyt tällaisia lehtiä:

Osaako joku sanoa, onko tällä joku tauti? Ei tuo hurjan huonosti mahda voida, kun alkoi kukkimaankin??

Oisko kastelussa vikaa? Mulla flamingot rehottaa täydessä auringossa vastoin kukkakirjojen ohjeita. Kastelen kun muistan ja kukkivat taukoamatta.

Meinaatko, että kastelen liian usein? Vai liian harvoin? Kun mielestäni en juurikaan ole miksikään tässä muuttanut kastelutottumuksiani sen jälkeen, kun maanittelin tuota puskaa kukkimaan. Ainoa, mikä tosiaan muuttui, oli se, että aloin lannoittamaan sitä. Sen jälkeen alkoi nuppuja ilmestymään. En ole löytänyt kuin kaksi lehteä tuosta, jotka näyttävät epämääräisiltä (just nuo tuossa kuvassa yllä), että ei niitä lisää ole tullut. Puuta koputtaen.