Flamingokukka, Anthurium

Minkälaisessa paikassa sinulla tuo sijaitsee? Auringon vai varjon puolella? Minulla multa kuivahtaa tosi kuivaksi ennenkuin seuraavan kerran aina uitan noita. Laitoin keväällä muutaman ravinnepuikon multaan. Multana on jotain rainbow:n halpis tavaraa.

Mulla tää on kaiken aikaa ollut aika valoisalla ikkunalla. Puolen päivän jälkeen aurinko paistelee melkeesti kohti, jos aurinko ei ole pilvessä - luonnollisesti, aina iltaan asti. :smiley:

Tässä jonkinlainen otos noista minun kasveistani.

Sain tuollaisen punakukkaisen pikkuflammarin, varmaan samanlainen kuin nuo tuossa Myskimalvan kuvassa. Lueskelin ketjusta hoito-ohjeita, ja vähän jäi vielä epäselväksi, jotta pidetäänkö koko ajan kosteana vai saako kuivahtaa välillä?

Alustavasti ajattelin tällätä samaan ruukkuun parin mähkän kanssa, mutta liekö järkevää? (tosin eivät taida mähkät pitkään pysyä hengissä kuitenkaan…)

Anna kuivahtaa välillä

Ja just jostain kirjasta luin, että “kostea”. Luotan sinun sanaan :slight_smile:

Ja aurinkoon vastoin kukkakirjojen ohjeita.

Entäs kalkiton vesi, jota kukkakirja suosittelee? :wink:

Olen kastellut sekä että. Ei mainittavaa eroa. Kukkivat lähes koko vuoden.

Ok, yritän noudattaa noita sinun ohjeita, keväällä sitten lannoitetta ja katsotaan kuinka käy. Kuulostaa aika helppohoitoiselta kasvilta, näin niinkun tässä vaiheessa :smiley:

Mulla kukkii myös melkein koko vuoden. Välillä kuivahtaa ihan muistamattomuuttani, se ehkä tekee lehtien kärkien kuivumista, mutta ei muuten haittaa. Keväällä tökkäsin muutaman ravinnepuikon juurelle ja kraanavettä on vain saanut. Tosi helppo hoidettava.

Joulua ennen kävin kukkakaupoissa katselemassa tarjontaa. Yhdessä oli tosi rehevä valkoinen flamingonkukka. Jäi ikävästi kaihertamaan takaraivoon, eli jonain päivänä käyn sen nappaamassa kyytiin.

Noita ravinnepuikkoja olen laitellut talvisaikaankin niille jotka ovat kukassa. Ja välillä sumutan lehtikiillolla (suihkun jälkeen).

Tänään hain sitten tuon valkoisen flamingonkukan. 25 euroo ei ole mielestäni paljon kukkakaupan hinnaksi.

Laitappas kuva niin saamma porukalla ihastella =)

Hän on juuri saanut tervetuliais suihkun ja kunhan laitan vielä lehdet kiiltämään niin sitten näätte.

Odotetaan kuvaakieli ulkoa

katselin paikalisessa prismassa tänään valkoista,mutta oli niin tuhruinen,ei siis puhdas valkoinen,en ostanut.maksoi jotain 12+euroo.

Jaaha, kuvan laitto tökkii jostain syystä. Ei näy edes sitä normi valikkoa josta voi valita tekstityypin ja kuvan lisäyksen. Argh!

Noiden kukat vihertyy vanhetessaan, sitäkö tarkoitit tuolla tuhruisuudella?

Vaihdoin firefox 3.5.6, nyt toimii..

Kaunis on! Tarkoitin just sitä nuhruista sekavaa,ovat siis vanhoja. Kiitos tiedosta!

Miten tätä lisätään? kun minulla on flamingonkukka ja ajattelin juurtuuko lehtipistokkat vedessä?