Flamingokukka, Anthurium

Minusta jakamalla

Mitähän tämä röpö on lehdissä, parissa uudessa lehdessä tällaista, onko pöpö tai ötökkä vai kuuluuko asiaan?

Ei mulla ole noissa tuon näköisiä uudet lehdet. Leikkaisin pois ja seuraisin mitä tuleman pitää. Mäntysuopapesu ei varmaan ois pahitteeksi?

Ok, kiitos, pistän toimeksi!

Kuka kertoo,sain noin kuusi vuotta sitten flamingonkukan. Ei kukkinut

ollenkaan neljään vuoteen. Nyt kaksi viimeistä vuotta tekee aina yhden punaisen kukan.Olen ymmärtänyt,että kukka tulee aina uuden lehden hankaan. Joka vuosi on tullut vain yksi uusi lehti.Teenkö jotain väärin,se on itsekastelevassa ruukussa ja lannoitan sitä kerran viikossa.

Mulla on useampikin flamingo ja kukkivat lähes koko vuoden! Tavallisessa muoviruukussa, jotain halpis multaa,rainbow? Kasvupaikka täysin aurinkoinen, kastelen noin kerran viikossa. Multa kuivahtaa kastelujen välillä. Lannotus mitä sun sattuu, joskus laitan niitä ravinnepuikkoja kun sattuu olemaan.

Eihän purkki ole liian täys tuota kasvia? Kannattaisko jo jakaa?

Ei kukka ole mitenkään ahtaassa purkissa.Minulla on myös itsekastelevassa muoviruukussa, poistin kaikki vanhat lehdet ja nyt kukka alkoi tekemään uusi lehtiä ja siinä on jopa kaksi kukkaa.

Olis kiinnostavaa tietää miten Myskimalva kastelet nuo kukkasi, kun puhut uittamisesta?
Käytätkö suihkussa vai imeytätkö veden esim. altaasta?
Miten pian ostosta olette vaihtaneet uuteen multaan?

Joo, uitan silloin kuin putsaan nuo suihkussa pölyistä. Muuten kastelen päälipuolelta talviaikaan noin joka toinen viikko, kesällä kerran pari viikossa. Mullanvaihtoa on turha hötkyillä noiden suhteen, hyvin pärjäävät ostomullassakin. 
Terraan oli tullut uudenlainen punainen jossa tosi pulleat nuo tötsät pötköt mitkälie, täytyy varmaan hakea joku päivä…

Ok, laitan kunhan haen.
Kiitos kovasti kehuista  Tykkään kovasti noista kun ovat niin helppohoitoisia ja kukkivat tosiaan lähes tauotta. Noihin jää helposti muuten koukkuun…

Liiterissä olisi ollut halpoja flamingokukkia, mutta olivat aika heiveröisiä. Jätin hyllyyn, vaikka olisihan sellainen minulle kelvannut :smiley:

Minkähän värisiä? Yhden punavihreä kukinnollisen olen tuolta ostanut joskus.

En katsellut niitä kovin tarkasti, kun oli muutenkin kiire, mutta punaisilta pääosin näyttivät. Huomaa, että tämä tilanne oli viime tiistaina Kauhajoen Lidlissä.

Bobbie, tänään käväisin pikaisesti tuolla Terrassa ja yksi ainokainen näitä oli jäljellä  

Kokovartalokuvatus vielä

On tosiaan komeat pötikät! Minäkin olen saanut sen yhden pysymään hengissä, todetaan siis erittäin helppohoitoiseksi kasviksi, joka kestää ajoittaisen kastelunkin unohtamisen :wink:

Ma luulen Heksu että liikakastelu ennemmin tappaa tän kasvin kuin kuivuus. Mulla nuo nimittäin on aika rutikuivia ennen seuraavaa kastelua.

Juu no se se varmaan on se taika täälläkin :smiley: Tuolla aiemmin kun ihmettelin niitä nypykäisiä lehtiä, niin niitä ei sen koommin ole tullut. Kukkia ei nyt niin kyllä tuo ahkeroi, oisko kaiken kaikkiaan kymmenkunta tullut tässä vuoden mittaan.

Lannoitus on hyvä noiden kukkien suhteen. Merilevää talvisaikaan ja niitä ravinnepuikkoja sitten kesällä.

Ai niin se merilevä! No sitä voisikin antaa samantien :slight_smile: