Gardenia, Gardenia

onpas realla komia keikari:) Hanavedellä minäkin olen kastellut yleensä mutta nyt kokeilin muutaman kertana pikkuisella turvevesi lisäyksellä. Perus kukkamullassa minulla tuo on ja saatan keväällä siitä taas pestä juuret jotta saan sen hydroon kun olen kokoajan sydän kurkussa keikarin kans kun en löydä multaan sopivaa kosteustasapainoa. Meinaa aina kuivahtaa liikaa tai sitten olla liian märkä.

Todella nätin näköinen :O. Oma vanhemman gardeniani lehdet on aikalailla yhtä hyvässä kunnossa, tosin se ei ole kyllä noin tuuhea.

Jännä että jotkut yksittäiset kasvit ottaa nokkiinsa kovasta vedestä, sitten toiset taas joista sanotaan että eivät kestä kalkkia vedessä niin ei välitä mitään ;O.

Nyt löysi taas yksi uusi gardenia tiensä meille =). Hieno on.

onko kukaan kasvattanut gardeniaa kesäisin ulkona siirtäen sen sitten esim. autotalliin talvilevolle?

Tässä uusi gardeniani.

Ooooh mikä vihreys, mikä pulleus nupuissa! Ihan kevät tulee katsomallanaurua

Aivan ja vielä alennuksella sain tuon Plantagenista. Maksoi vaan 7,45€.

Nyt odotellaan sitten nuppujen aukenemista.

Ja muuten olen kuullut että Gardenia jasminoides “veitchii” -lajike tekee nuppuja ja kukkia talvella. Tuo nyt näyttäisi kenties olevan sellanen lajike ? On vähän tuuheampikin kuin se minkä ostin kesällä 2008.

Talvella kukkivista on kyllä suurin ilokukkais pyöritystä Kävin kasvitieteellisessä puutarhassa n4 viikkoa sitten ja siellä oli gadeniassa myös nuppuja, yhtä vireriöivä on kasvisi kuin sielläPitäisikin mennä sinne lämmittelemään ja valoon.

no sait kyllä edullisesti keikarin ja on kyllä ihanan vihreä ja terveen näköinen:)

Mun variegatakeikarini maksoi 9,95 eetä + toim.kulut kun tilasin sen Hodnikilta. Saattaa kyllä kestää, ennenkuin kukkii, mutta siksi halusinkin kirvalehtisen. On lähinnä piiskataimi ja mun pitäis varmaan rohjeta tarttua saksiin.

hymyäVoi Paulastiina...ihanko välttämättä halusit sen KIRVALEHTISEN?pomppivaa naurua pomppivaa nauruapomppivaa naurua

Juu, juu, se on Kurpitsan täällä lanseeraama sana variegatalle :slight_smile:

Säästö on säästöä, kirjaimissakin:D

Kuolaan täällä teidän gardenioitanne. Pari omaani tapoin aikoinaan liikaan kasteluun talvella, oli muka niin kiirettä etten ehtinyt katsoa tarkemmin oliko kuiva edes.

Olen käsi ojossa kun leikkaatte, nyt taitaa olla liian kylmää lähetellä oksia mutta keväämmällä.

en ole ikinään nähnyt “kirvalehtistä” keikaria. Se on varmaan ihana ilmestys kun tämä peruskeikarikin on yksi kauneimmista huonekasveista vaikkei kukkisikaan. Mistä miten ja milloin se olikaan hankittu. Hodkin … onko se joku ihana nettikauppa joka minulla on jäänyt huomaamatta?

hodNiK

Apua, miten tuolta pystyy tilaamaan ? Ranskaa kun en nyt tajua vai onko tuo ranskaa. Tuleeko nuo siemeninä ?

Oi vitsi tuo Gardenia Grandiflora star olisi todella hieno ja aika lähellä sitä Gardenia Tahitensis -lajia, minkä haluaisin.

tuolla sivustalla jos hakee pikahakuna gardenia jasminoides niin vastaa, ettei heiltä löydy ainoatakaa tuotetta tuolla nimella …‘‘Il n’y a aucun produit correspondant à vos critères de recherche.’’

Minä löysin sieltä vaikka mitä lajiketta. Nyt löysin jopa Gardenia Tahitensis lajin, juuri sen mitä olen halunutkin.

Mistä asti ne lähettää ne ja miten tuo tilaaminen niinkun onnistuis tuolta ?

Pakko saada tuo Tiarekukka vielä !