Viime vuotisen kimpan jälkeen en tuolta tilaa mitään. Liian paljon huonoja kasveja eikä niitä hyvitetty.
Mun tämän syksyn tilaukseni onnistui hyvin, ja isoimmat kasvit metrisillä versoilla, kuten esim. jasmiini, Pandorea jasminoides variegata. Lähetys tuli sopivasti lauhoilla keleillä, mutta kyllä mulla oli kylmä rinki säitten takia.
kiitos kävin kurkistamassa hodnikilta ja siellähän löytyi monenlaista gardeniaa ja wähän muutakin kiva.
Kieli vain on niin solmussa kun kaivelin aivonystyröistä vähäiset ranskan sanani ja yritin lukea tekstiä.
Mä käytin konekäännöstä ja hirnuin itsekseni. Joutui siinä silti nystyröitänsäkin haeskelemaan.
Minä en osaa ranskaa sitä vähäistäkään, ehkä yksittäisiä sanoja. Kyllä tuolla näyttää vaikka minkälaista kasvia olevan. Vaan en tiedä sitten kannattaako tilata, jos kerta tautisia ne kasvit on.
Gardenia ei ole viettänyt talvilepoaan. Siinä on pitkään ollut kuusi nuppua, jotka eivät ole auenneet, eivätkä kuivuneetkaan. Se ruskistaa jonkin verran lehtiään, mutta tekee myös uusia. Kukka sijaitsee eteläikkunalla. Alla oleva patteri on kiinni ja huone lämpiää kaakeliuunilla. Ikkunan edessä on viileää. Olen antanut vielä lannoitetta,( kun on ne nuput ) kannattaako lopettaa? Mitähän olisi järkevintä tehdä?
sunnuntai,
tammikuuta
2010 - klo 21.
37 (yli 14 tuntia sitten)
Kyselen asiaa uudelleen ja nostan tätä viestiä taas näkyviin:) Gardenia
ei ole viettänyt talvilepoaan. Siinä on pitkään ollut kuusi nuppua,
jotka eivät ole auenneet, eivätkä kuivuneetkaan. Se ruskistaa jonkin
verran lehtiään, mutta tekee myös uusia. Kukka sijaitsee
eteläikkunalla. Alla oleva patteri on kiinni ja huone lämpiää
kaakeliuunilla. Ikkunan edessä on viileää. Olen antanut vielä
lannoitetta,( kun on ne nuput ) kannattaako lopettaa? Mitähän olisi
järkevintä tehdä?
Itelläni on alkanu ruskettumaan lehdet kanssa ja niitä putoilee. Nupuillekkin kävi valitettavasti näin
Mulla on Gardenian siemeniä odottamassa istutusta
oi mistä sie siemeniä sait… en ole vielä lukemattomien pistokas kokeilujen ja siirtoyritystenkään kanssa onnistunut saamaan keikarinkukkaa vesiviljelyyn ja ajattelinkin että pitääkö homma aloittaa alusta siemenestä. Kuinkahan hidas tai nopea keikari on siemenestä kukkaan?
Tilasin Exotic Gardenilta
Menin hodnik:n sivuille tuon linkin kautta niin tuli sivun ylälaitaan että käännetäänkö Googlen avulla?
Sama tuli nyt minullekkin.
Tämä on mulle ihan uusi tuttavuus: gardenia. Sain tänään ja täytyy sanoa, että kukka tuoksuu tosi hyvälle. Tässä on monta pientä nuppua ympärillä ja tämä auennut kukka:
Huomenna laitan altakasteluruukkuun, on nämä hyvät sivut, kun heti löytyy hyviä ohjeita ja vinkkejä. Pitänee ostaa vielä sitruunahappoa, että saadaan hänelle sitruunahappo/vesi seosta .
Huh huh,laskeskelin mun gardenia nuppuja nii löysin 11 nuppua,ja piilossa voi olla enemmänki.Mahtavaa,yks nuppu on jo nii iso että kohta pitäs kukkia.
Mä sulattelen gerdenialle ja kahville lumesta kasteluveden, etteivät kuole ainakaan tohon kalkkiin vesijohtovedessä.
Minun gardenia ei ole koskaan saanut muuta kuin hanavettä ja todella kukoistaa. Tänään eka kukka auki tälle keväälle ja nuppuja on täynnä.
hyi ku hienossa kunnossa teidän keikarit ovat… Omassa jonka syksyllä ostin oli 6 rankaa joista vain kaksi enään kasvattaa lehtiä muutamaa kappaletta. Leikkasinjuuri muuta kuivuneet rangat pois ja osassa niitä oli vihreä varsi ja osassa kuivunut kuollut varsi. Tänään alkoi sille tehohoito ja pitäisi vissiin mullat vaihtaa vielä jotta se kasvattaisi uutta kasvustoa josta taas miljoonannen kerran koitan saada juurrutettua pistokasta hydroon.
Vain kaksi kukkaa vielä auki ja tuoksu täyttää koko talon.
käännä veistä haawassa:( Näin unta että gardenia oli kasvanut valtavaksi pensaaksi ja oli aivan rahkanaan nuppuja … totuus on hieman toinen:)