Gardenia, Gardenia

Gardeniani avasi tänään eka kukkansa. Ihana.

Yllättäen tähän aikaan nuppuja yli kadenkymmenen.

Ooh oiettä on terveen ja terhakan näköinen keikarinkukka… Omani elävät vain muutaman viikon ja sitten kuolevat… en ole vieläkään onnistunut juurruttaman vedessä vesiviljelyyn kasvatettavaksi:( Keväällä taas kokeilen:)

Tuo minun keikarini on kasvanut tooosi isoksi ja kovasti juoppo se on. Keväällä yritän laittaa siitä pitokkaita varalta, vaikka huonoja ovat lähtemään kasvuun. Koskaan kun ei tiedä milloin suuttuu ja nuupahtaa.

On se kyllä hienon iso:)

Minä sain kesällä muutaman oksan Jantala ja kaksi alkoi melkoheti tekemään juria ja ovat jo omissa ruukuissaan, mutta sitten tää kolmas…se ei tee juuria vaan nupun???
Mitäs mie nyt tälle osaan tehdä- tuskin se nuppuaan aukaisee, mutta aapuvva

puhelet sille että saa paaaaaljon hiilidioksidia ja sumuttelet kuten oletkin jo tehnyt.

oikeesti vvai- meinaakkos että sitä ei multaan laiteta vielä?

Juuria alkaa sittenkin tulla, jeeee.

Tää yksilö onkin sitten oikee hias Hämäläinen täällä Hämeessä :slight_smile:

Kukintaa riittää, kun nuppujakin on vielä paljon.

Onpas Rea sinulla valtavan kokoinen tuo kasvi. En ole tullut ostaneeksi tuollaista, vaikka aika ajoin sitä näkyy myynnissä. Taitaa olla hoidoltaan liian vaativa menestyäkseen minulla. Mut hieno on!

Voi kun kadehdin Rean suurta Gardeniaa. Onnistuin aikanaan tappamaan pari suurta Gardeniaa, kaipaan sitä hienoa tuoksua. Haaveissa on vielä joskus yrittää kasvattaa uusi.

Kiitos, kiitos peukuista ja sanallisista kehuista. Nyt tuo viimeinen kuva on ahdistetusta Gardeniasta, kun on kasvanut niin valtavaksi, että on ollut pakko sitoa supumpaan. Mitään erikois hoitoja ei minulla ole saanut, muuta kuin paljon vettä kun on niin mahottoman juoppo. Ihana se kyllä on. Juurrutin kasvarissa pari oksaa kesällä jotka annoin siivousrinkini siivojalla. Yleensä aika vaikea juurruttaa.

Ompa upeita nuo teidän kukkanne…jospa nuo minunkin kolme alkus joskus olisvat noin upeita tai edes säilyisvät edes talvesta.

Nää ilmeisesti tykkää meitin kosteasta ilmasta ja akvaarioista.

Täs hää nyt sitten on. Pieni, mutta pippurinen  Pidänkö tämän nyt koko talven vedessä vai lykkäänkö multiin?

Rea, minkä ikäinen tuo kuvassa näkyvä kaktus on? Siskollani oli tuollainen, puolta pienempi, ja sekin oli vuosikymmenen ikäinen.

Mistä Seinäruusu on tuollaisen “akropolin” löytänyt?

Ania, tuon kaktuksen ikää en todellakaan osaa sanoa, kun olen saanut sen veljeltäni ja silloin se oli noin puolen kokoinen. Meilläkin on ollut pitkästi yli kymmenen vuotta. Kasvaa kylläkin ihan mukavasti vuodessa.

Akropolin rauniot jäi vaan jäljelle, kun 500 litranen akvaario lähti uuteen kotiin- siis akvaarioliikkeestä joskus ostettu.

Seinäruusu…anna olla vesikasvina eli istutat sen vain pestyyn lecasoraan ja kasvatat sen siinä koko elonsa.

Steriilimpi kasvualusta auttaa ettei öttiäisiä tule niin helpompi ja tasainen kosteus auttaa samaan asiaan.

Jos joku leikkelee keväällä keikariaan niin olisin iloinen pistokasmateriaalista:)

floora, kiitos vinkistä. Kaksi pistokasta juurtui melko nopsaan ja laitoin ne multaan ja tämä nyt sitten saa olla vesiastiassa.

Se kuihtunut kukkakin vielä tuoksui hyvälle.

kunhan vaan kissat antaa kipon olla rauhassa, niin uskon sen selviävän talvesta.