No nyt on kyllä heidinkukkaosasto hypännyt Tuusulan kokonaan yli, jos Kurpalla ja satuesilla on jo kukkavaiheessa. Mulla on sama tilanne kuin välkkeellä, hädintuskin nousseet tunnistettaviksi näkyville. Vaan totta tosiaan, minunkin ovat välkkeen heidejä, eikös vain olekin…? Viime vuonna Kassin luona minä niitä sinulta taisin saada.
Ei ole näkynyt heidinkukkia, pitää huomenna mennä etsimään, toivottavasti löytyvät. Suuri lumikasa oli päällänsä. Siis, pitäisikö jotain jo olla näkyvissä.
Minullakin on viime vuonna itekylvetyissä heidinkukissa tuollainen ylös yrittävä kukkavana ja nuput aukeamaisillaan…
Huomenna varmaan jo kukkii ensimmäiset.
trallallaa…Välkkeeltä saaduissa Heidinkukissa kova kasvu ja ettei vaan olisi muutama nuppukin.
Järvenpäässä ainakin jo heidinkukka kukkii.
No jösses teitin heidien kanssa, mitäs hämäläistä lajiketta minä olen menny kylvämään Kyllä ne tosin nopsaan kasvavat kun tälläisiä kelejä on, muttei kuitenkaan vielä nuppuja ole näkyvissä, tai sitten en vaan ole osannut katsoa sillä silmällä.
Ai mutta Lumilla jo kukkii minulta saadut, no sitten varmaan kohta täälläkin
Hmmmm, minun heidinkukka on hukassa. Toivottavasti löydän sen vielä, niinkuin pionin, jumaltenkukan ja perhoangervon.
Eihän niisä ole kuin vasta pari lehteä (siis minulla), miten ne muka voisivat ruveta jo kukkimaan?
Kuuluu näköjään samaan sarjaan kuin minun jumaltenkukkani: ei ollenkaan ymmärrä, että on kevätkukkija ja pitäisi jo ruveta tekemään niitä kukkia.
Toisena vuonna kukkivat. Jos maa on siitä kohtaa vielä kylmää on kasvu hidasta.
Ei maa ole kylmää, mutta ehkä taimet olivat syksyllä vielä niin pieniä, että niillä menee vielä tämä kesä “aikuiseksi kasvamisessa”.
Aamukatsastuksen tuloksia: toisessa heidinkukassa on sittenkin kukkavarsi ja sen päässä pari nuppustakin! Toinen on ihan vaan pienenä.
Heidinkukka
Heidinkukka kukki ensimmäisen kerran tänä vuonna ja minulle koko kasvi oli pettymyt; ylimainostettu. Ehkä valkoisena voisin siitä digata.
Tuo aniliininpunainen ei oikein natsaa minun silmääni. Onhan siinä kauniit lehde mutta se kukan väri; tahtoo valkoisen.
Saahan niitä valkoisenakin. Ei tuo aniniili hassumpi ole penkin laidassa, mutta makuasioita.
Valkoiset itivät hienosti. Ensi vuonna näkee mitä tulee. Heidinkukka on minun suosikki.
Voisiko tämä olla heidinkukan taimi?
voisi…
Kiitos kibu tunnistuksesta.