Heidinkukka, Cortusa matthioli

Onko niissä kovin eroja? Ne vähät, joita minulla oli, olivat teräväkärkisiä lehdiltään, mutta olikos niin, että nämä saattavat helposti risteytyä ja muotoutua uusiksi?

Minulla on kaikki samannäköisiä ja siksi tuonkin tunnitin melkeinpä. Olen joskus yhdeltä tutultani saanut siemenet ja tuo taimi vain putkahti myöhäissyntyisenä. Muut ovat jo kukkineet.

Mitähän kakkakieltä sitä meikäläinen taas kerran on kirjoitellut; siis tunnistin.

Vilkutukset Kibulle

Oih, valkoinen! :slight_smile:

Niin hentoinen mutta kaunis

Vähän vankistuneena jaksaa vielä kukan syksylläkin pukata

Viihtyykö tuo valkoinen yhtä hyvin kuin punainen. Kokemukseni on, että heidinkukka uusii jonkin verran kukintaansa, jos poistaa kukkineet varret.

Yleensä valkea muoto on huonompi kun punainen. Ei ole vielä kokemusta tuosta.

Pitkään olen ajatellut hommata Heidinkukan, nytpä sain Innostuneen siemenkirjeestä siemeniä!! Jes, hieno homma! :))

Ne yleensä itävät hyvin.

Punainen aloittelee, valkea vielä miettii.

Mulla on juuri koulittu nämä, katsotaampa kuinka jatkavat jalkojaan :smiley:

Ne ovat helppoja ja ihania:)

Olipa vain jotenkin onnettomat juuret noilla pikkutaimilla… muissa lajeissa tuli jo melkein pohjasta läpi kun aloin koulimaan ja näillä oli suht onnettomat tököt… noh, toivottavasti en tappanut niitä :confused:

Olipas hyvä kun kirjoittitte just tästä. Mulla on yksi kukkapenkki täynnä voikukkaa ja nyt pitääkin kaikki perennat nostaa siitä ylös ja siirtää uuteen kukkapenkkiin, että saan kesänaikana tehtyä penkin uudestaan.

Just äsken tulin pihalta ja yritin selvitellä viimevuotisia taimikasvatuksia, kun ihmettelin ko kasvia. Heidinkukka siis on hengissä, vaikka voikukkien varjoon oli jäänytkin:D

Kurppa, teillä on kevät edellä meistä. Mulla on nupulla heidinkukat. 

Peukku, täälläkin nupulla vaikka ollaan näin kaukana teistä. Kuromme kiivaasti etumatkaanne kiinni :wink:

Äkkiä sen etumatkan arktisen siperian oloihin kiinni kuroo. 

Valkeana