Ei ole itänyt ei! Mutta odotellaan vielä…
Syksyllä kehuin yrittäväni talvetusta. Mitään en vielä sano, mutta....
Oho!
Mullakin on talvetinut ainakin tähän asti!
Uusia versoja pukkaa.
oho. Mulla kuivui pystyyn.
Taidanpa käydä tarkistamassa omani kanssa. Kastellut välillä oon, mutta ei ne kyllä uutta ole tainnut kasvaa.
Kävin myös omistani tarkistamassa tilanteen. Autotallin ikkunalle suksyllä pelastin, kun tytär oli heittämässä roskiin. Osin näyttivät aika hyviltä. Kastellut olen muutaman kerran talven aikana Mahtaako tuo vanha vasvusto elpyä, vai leikkanko alas kun haen sisätiloihin myöhemmin?
memuli, niin se mullakin kuivui.
Sieltä sitten mullasta pukkaa uutta.
Näytti kyllä sellaiselta, että ei pukkaa mitään. Ihan on menetetty. Taisin laittaa suojaan liian myöhään. Voi harmin paikka, minusta ei taida olla näihin talvetushommiin lainkaan, se on taas kerran todistettu. Yleensä kaikki kupsahtaa. -Jaa, paitsi muratit, ne ovat jopa komistuneet!
Mulla tämän näköinen. Ajattelin pikapuoliin ottaa pistokkaita.
Oho, Jutitallapa hieno putous on!
Kuinkas laitat pistokkaat?
Suoraan multaan ja huppu niskaan?
Multaan ja terraarioon lämpömaton päälle.
Entä vaatiiko siementen itäminen myös lämmintä? Minulla kalliit siemenet ei yksikään itänyt… vähän harmitti…
Minulla ei kokemusta siemenlisäyksestä.
Minun Hopeaputouksen siemenet ovat itäneet vanhassa purkissa, kun on sinne itsekseen kylväytynyt, mutta muutama vuosi sitten kun otin sisällä talvehtimassa olevasta siemeniä, niistä ei yksikään itänyt.
Joka vuosi talvehtimassa ollut on kuollut kai liikaan kasteluun tms. mutta uusia taimia olen saanut niistä itse kylväytyneistä!
Taas on keijunmekon kanssa vielä hengissä, mutta vielä on pitkäti talvea jäljellä! Ai niin verenpisaran kanssakin yksi talvehtii!
On ne vaan ihania sitten kun ovat ihania… Mulla kaupasta ostetut siemenet mullassa kolmatta päivää, ei näy alkuja vielä. Pussin ohje oli kylv-- helmikuun puolesta välistä maaliskuulle
Minä kiireellä laittamaan kans omat hopeavitjan siemeneni multaan kerran toisetki. Mutta voi hitsi - lähden kahden viikon kuluttua reissuun ja entäs jos ne siemenet itää just silloin. Miehestä ei ole näiden asioiden päälle osaajaksi. Otanko mukaan kannellisessa maitorahkapurkissa vai annanko jollekin osaavalle hoitoon?
Otin eilen pistokkaita viime kesäisestä hopeaputoksesta ja olivat jo kasvaneet uutta harvaa alkua eli nyt siellä on sellaisia hopeisia lankoja turveruukuissa.
Kannattaisiko laittaa useampi samaan? Näyttää nimittäin yksinään aika hassulle vaikka ruukut ovatkin pieniä. Varmaan pitää latvoa niitä, mikäli juurtuvat, vai?
Onko kokemuksia miten lähtee pistokkaasta? En nimittäin raaskinut ostaa siemeniä.
Hyvin ne pistokkaat lähtevät, mutta aika hitaasti kasvavat. Kyllä niitä on syytä latvoa.
Eikös vaan olekkin eka hopeinen lehti joka tuossa pilkottaa??