Hopeaputous (Hopeavitja), Dichondra

Laittasitteko muuten tuon syvempään?

Laittasin, sirkkalehtiä myöten.

Valtavan hitaita ovat ryökäleet mutta jokainen siemen iti ja on taimella terhakasti.

Mulla iti 11:sta siemenestä kahdeksan, just sen verran kun suunnitelmat tarvitsee. Nyt vaan varpaatkin pystyssä, että myös kasvavat kunnolla. 2 päivää sitten koulin ja vielä hengissä:)

Latvomalla saa lisää kasveja olettaisin.

Kuulostaa hyvältä. Jos vielä joku osais kertoa, että miten se tapahtuu kätännössä. Laitetaanko latvottu osa juurtumaan vai???

Yleensä kannattaa pistokkaaseen alimmaksi jättää lehtien kohta. Lehdet kun riipii niin tulee haavaa ja juuret kasvaa. Seuraavat lehdet ei saa osua multaan.

Ai niin, ja kukkisia versoja ei kannata valita jos on valinnan varaa. Tässä kasvissa ei taida sitä vaaraa olla ihan heti…

Täytyy kyllä kokeilla. Kiitos vinkistä.

Koulitaankos Hopeavitjan taimet yksitellen vaiko useampi samaan purkkiin?

Koulisin kaikki erikseen.

Kiitos nopsasta avusta, Kurpitsa! Ja sit hommiin…

Hopeavitjan talvetus onnistui mullakin. Myös siemen kylvökset on lähteneet kasvamaan.

Väri näyttää kovin vihreeltä tässä, mutta kyllä se on ihan hopean värinen.

Missä vaiheessa teidän siemenkylvökset ovat? Mulla ei putouksissa ole kuin ehkä neljä lehteä vieläkään! Todella hitaita!! Eipä paljon tarvi miettiä pitääkö latvoa vai ei…

Tipilintu, mulla on aivan samassa vaiheessa kuin sulla. Tuntuu, ettei niille ole piiiitkään aikaan tapahtunut yhtään mitään, eivät kasva mutteivat onneks kuolekaan.

Tämä yksilö oli matkalla roskikseen tyttäreni taloudessa syksyllä. Onnistuin pelastamaan. Autotallissa talven ja nyt noin kuukauden sisätiloissa. Olen tyytyväinen. Katkenneet oksatkin tuntuvat jo vesiastiassa juurtuneen.

Jestas! Onpas komia!

No on kyllä sakea kasvusto…

WAU, tuo kestää katseita kesällä :slight_smile:

Wautsi kuin komia. Minä täällä vain yritän vaalia niitä hentoja pikkulehtitupsuja, jotka onneksi sain kasvamaan 8 suhteetoman kalliista siemenestä