Mikä firma sitä aurinkomultaa myy, en ole meillä nähnyt? Täällä tuntuu olevan tarjolla lähinnä ketjujen omat eli pirkka ja rainbow ( vaimikäseSketjun on),biolan ja substral. Kekkilää en ole nähnyt kuin kevytsorana…
Minä ostan yleensä halvinta multaa mitä löydän. Multaa kun pitää kantaa säkkikaupalla kotiin. Nyt on käytössä aurinkomulta. Ostin Maxi kodintukusta.
Minä käytän kaikille Kasper pihamultaa
Täälläpäin olen nähnyt tuota Aurinkomultaa melkein kaikkien "halpis"markettien pihassa joka vuosi. Tarjoustalot ja vastaavat. Ennen oli Ruokavarasto nimisiä kauppoja, en enää jaksa muistaa mihin ketjuun ne yhdistettiin, ei noiden perässä pysy
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Säästöpörssissä on sitä aurinkoa, ositn kukkamultaa euron 10l sieltä
Olen käyttänyt Aurinkomultaa kylvömultanakin ja hyvin on toiminut. Loimaan turve ja humus Oy valmistaa Katso www.aurinkomulta.fi .
tuossa meidän lähimmässä halpiskaupassakin on biolania, mutta täytyy vilkaista kaupungissa…
Halpisketjun liikkeestä minäkin olen aurinkomultaa ostanut.
Btw. saan mullan kuin mullan homehtumaan, kun pidän kylvösten päällä muovia. Pöyhin homeisen pinnan tikulla ja tuulettelen kylvöksiäni Hyvin toimii…
Ostin tänään säästöpörssistä aurinkomultaa ja oli just sen tuntuista että käy hyvin soihtu ja tuliköynnöksille.
Kohta pitää ruveta kaupoista multasäkkejä kotiin raahaamaan, kun noita kasveja jo ihan kiitettävästi on…
Itse olen kokeillut rainbow-kukkamultaa, ja todennut, että se on omasta mielestäni melko hyvää, eli hinta-laatusuhde on kohdallaan. Yksi säkki ainakin pitää myös kestomultaa paikallisesta puutarhaliikkeestä ostaa.
Mullanvaihto on taas ajankohtainen. Mutta mitä multaa ostaisin huonekasveilleni, joista suurin osa saintpaulioita ja kuparilehtiä?
minun kaikki kasvit ovat Kasper-puutarhamullan(vai liekö pihamulta)ja perliitin + vermikuliitin seoksessa.
Kiitos Juti. Enpä olisi uskaltanut puutarhamultaa käyttää, mutta jos se sinulla toimi niin kai minullakin.
yhtään santtuakaan ei ole tänä talvena vielä kuollut
Minä ostin viime vuonna ison säkin kesäkukkamultaa, jossa oli mukana kastelukiteitä. On toiminut oikein hyvin.
Voiko tuota puutarhamultaa käyttää jo koulimisvaiheesta alkaen? Ajattelin, että se voisi olla sopivaa noiden ravinteiden kannalta. Musta multa on ilmeisesti liian vahvaa. Kuinka paljon tuota vermikuliittia ja perliittiä pitäisi sinne mullan sekaan laittaa, että siitä saisi parhaan hyödyn? En ole ennen tuollaisia omia multasekoituksia tehnyt, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan tuon vermikuliitin käyttö enemmänkin.
mä olen monesti kylvänyt siemenetkin pelkkään puutarhamultaan, joten hyvin voi. itse laitan noin 1/3 vermiculiittia loput multaa, joskus olen laittanut muutakin sorttia vielä sekasin…
kaikkien muiden mielestä tietenkin ihan väärä vuodenaika, mutta nyt on minun ensi kevään kukkamultasekoitukseni (puutarhamultaa, kompostia, hevonhyvää ja tuhkaa) valmiina patiolla odottamassa talviteloitettuun mökkiin pääsyä.
ennenkin ollut puhetta, että mitä multaa sitten keväällä vaihdon/kylvöjen/pistokkaiden kanssa tykkääkin käyttää, sen ostamiseen on paras aika syksyllä. varastot myydään loppuun halvalla, isoja säkkejä saa vielä helposti taimistojen ulkovarastoista toisin kuin kevättalvella lumen ja jään keskeltä. keväällä myytävänä on usein myös pelkkää ei oota tai tuhottoman kalliiksi tulevia pikkupussukoita.
Ihan oikea vuodenaika! Itse ostin vastikään 2 x 50 l Kekkilän taimiseosta kauppapuutarhalta. Kevättä kohti tässä mennään.
Ihan kauheata positiivisuutta!
-Mulla alkaa kolmen kuukauden masis!