Ihmeköynnös, Bougainvillea

juu,siihen on tullu niitä ruskeanpunaisia lehtiä,jospa se kohta alkaisi kukkimaan=)

kuva on otettu 2.4 tänä keväänä ja vähän tän kuvan jälkeen tiputti kaikki lehdet ja kukat tolutuksen takia ja nyt huomasin et uusissa lehden aluissa on NUPPUJA ! ja joku toinenkin ville tekee nuppuja, väri selvii myöhemmin ( valkonen tiputti myös pikkunuput tolutuksen takia surullinen)

tolutus johtui siitä kun löysin yhdestä kiinarin alusta punkkejaviha

Olisko kellään laittaa tänne kuvaa niistä ruskeanpunaisista lehdistä. Olisin utelias näkemään, että lupaako mun villeni kukkia ollenkaan. Kehaisempa tässä, että mun omassani on tummemmat ja kiiltävämmät lehdet kun näissä kukkivissa yksilöissä, mutta ei kukkia ;(

Lannoitin pari viikkoa sitten laittamalla substral -puikkoja, niitä kukkiville kukille tarkoitettuja.

Katso edellistä kuvaa.....

Tässä juuri kukkimaan käymässä pieniä ja suuria lehtiä.

Kiitos Sirpuli. Tuollaisia pikkulehtiä munkin omastani löytyy, mutta ne taitavat olla kuitenkin vihreitä.

Höh ei lähtenyt juurta kehittelemään täältäsatu villen oksa. Oli pohja lämpöä ja minikasvaria mutta oksa kuivuikokoon :frowning:

Ihmeköynnökseni kukkii jonkuajan päästä,siinä on ne punaruskeat lehdet ja sisällä jotain nupun alkuja kenties.Vielä ei näy minkävärisiä kukkia tulee mutta veikkaan saman värisiä kun sirpulilla=)

Näitä kukkivia puita oli etelä-Floridassa runsain mitoin.

Onhan nämä oikeassa paikassa?

Oooh! oho En oo tiennytkään, että kasvaa noooin isoksi luonnossa. Ei tuu aina ajatelleeksi, millaisia nämä huonekasvit ovat luonnossa.

oranssi ville kukkii!!! naurua ( kohta )

Nyt hengittämättä…

no vähintäänkin hengittämättä kun toinenkin ville tekee nuppuja enkä vielä tiedä väristä, ku on niin pieniä nuput! en jaksa venaa…

Sundaelta saatu pistokas tehnyt juurenkukkais pyöritystä

jihuu!! onnex olkoon!

ihmeköynnökseni on ollut paahteisimmalla ikkunalla,ja olen kastellut runsaasti,tämä näyttää sopivan ihmeköynnökselle,kun nuppuja on ihan älyttömästi=)Värin kuulemma saa jotenki tietoon nuista punaruskeista nupuista? kun siellä sisällä on niitä pitkulaisia niin niitten päissä on valkoiset hyvin pienet kukan näköiset jutut=)

Olen tämän kesän Kreikassa työharjoittelussa ja olen näppäillyt jo enemmän ja vähemmän valokuvia kasveista. Tässä Halkidassa matkalla otettu kuva tuuheasta ihmeköynnöksestä :) Voi kun ne meilläkin Suomessa kasvaisivat noin upeasti.

Siis mistä sen kukan värin saa tietoon??

ihanan värinen tuo sundaen ville ja tuo kreikassa kasvava ville, minulla valitettavasti ei tehnyt pistokas juurta vaan kuivui kokoon ja kuoli. Tänäkesänä pitää käydä kaikki tienoon taimitarhat läpi ja metsästää erivärisiä villejä tai villeä ylipäätänsä.