hei floora! minulta saat kyllä pistokkaita kunhan leikkelen näitä. väreinä on liila, vakio, vaaleenpun, valk, oranssi, kelt.
hei floora! minulta saat kyllä pistokkaita kunhan leikkelen näitä. väreinä on liila, vakio, vaaleenpun, valk, oranssi, kelt.
eli siis nuo on niitä kukkia joissa on nuo valkoiset pikkukukat sisällä?minulla on ruskehtavan oranssi joissa nuo pikkukukat joissa vähän vaaleanpunaista.olisin kyllä toisen värisen halunnut,mutta kokoajan menossa oranssiinpaan päin.
oih kyllä kyllä kyllä huolin sundaeelta niitä sitten kun leikkelet niitä, Katsellaan sitten jotain vaihtaria nyt kun minulla kukkakokoelma on taas muutamalla kasvilla lisääntynyt:)
Taskunpohjalle kerätyistä siemenistä kasvanut myös yksi bougainvillea. Nyt sellaine hento reilu 30cm pitkä huitales. Meinasin pätkäistä latvan pois, mutta kun olen lukenut tätä ketjua, niin ilmeisesti ei pitäisikään. Alanko vain pikkuhiljaa kieputtamaan jonkin tuen ympärille, kun ei se hentona pystyssäkään enää kauan pysy? Vai katkaisenko kuitenkin pään ja annan haaroittua?
hienoa floora, laitan sulle privaa sitten kun leikkelen villejä.
nyt näyttääkin siltä että vaaleanpunaisia kukkia ovatkin,ruskehtava haalenee kokoajan=)
edelleen kyselen, kannattaako latvoa n.30cm hento, siemenestä kasvanut huiskales???
Latvo,. Minä olen ainakin latvonut pistokkaat, että alkavat haaroa.
Minä ostin viikko sitten Hesasta kirpputorilta aniliininpunaisen bougainvillean, ruukussa on kaksi n. 30 cm:n kasvia ja hinnaksi tuli 2 egee.Laitoin aurinkoiselle ikkunalle ja tänään huomasin lukuisan määrän sivuverson alkuja. Lähdin siltä istumalta kyseiselle kirppikselle eli Valtteriin ostamaan toisen bougainvilleasatsin äidilleni. Kirpparille jäi vielä 4 kasvia. Samalta kukkamyyjältä mukaan lähti Doritaenopsis hintaan 4 e.
Ps. Tietysti voisin ostaa vielä kolmannenkin ruukullisen bougainvilleaa kun meen kuitenkin käymään siellä vielä huomenna… voisin sit vaikka vaihtaa sen sopivaan vaihdokkiin esim. jonkin erikoisemman posliinikukan pistokkaaseen.
Meidän "Ville" on innostunut tänä kesänä kasvamaan ja kukkimaan oikein kovasti. Kohta tulee katto vastaan!
Aivan mahtava, HUH!
No jo! Tuohan on samanlainen, kuin jos olisi etelässä kasvanut!
Uskomattoman kaunis .
Aivan ihana! Minun ville on todella iso, ei vain kuki. Pitäisi siirtää viherhuoneessa ikkunan ääreen. Nyt on peräseinällä kun ikkunoiden ääressä on tomaatit ja paprikat.
tulee kyllä heti ulkomaan tunnelma kun sirkelin villeä katsoi.
En tiedä mikä ihmekukka bougainvilleäni vaivaa, pudottaa kaikki lehtensä (eikä alutkaan lähde juurtumaan). Tänään leikkasin sen, saa nähdä onko menetetty ihmekukka (kukki kuitenkin viininpunaisin kukin noin viikko sitten).
Miten kostea multa ihmeessäsi on?; sietää kuivuutta hyvin
Vai onko sittenkin liian kuiva näillä helteillä?