Ihmeköynnös, Bougainvillea

Tätini aina sanoo, että jos villen haluaa saada kukkimaan, se pitää pitää niin kuivana, että alkaa pudottaa lehtiään ja sitten kun alkaa taas kastella, se tekee heti nuput. Kokeilin viime syyskesällä tuota konstia ja heti alkoi kukkia, ajattelin tehdä tänä vuonna saman homman, nyt kasvavat kovasti vartta.

Joo, kyllä sen mullan kuivaa häätyy välissä.

No voi vimpulat! Ilmankos mun villet on nyt vasta alkaneet tehdä minimaalisia nuppuja, kun oon unohtanu ne kastella!!! Entäs ny? Kai mää ny kastelen niinko ennenki, ko ny niit nupui olis tulos.

Juu, sitten kastellaan kun on nuppuja, täti alkaa kastella, kun lehtiä on jonkin verran pudonnut.

Kirjavalehtinen Turkish Delight aikoo kukkia

väli-aika tietoja....

kyl ovat mahtavia sun villet:)

Turkkilainen tekee joukkoon kirjaviakin "kukkia"

Mulla kukkii täysillä nyt tää violetti ville

Oi tagetes mitä ihmelääkettä sä olet hänelle juottanut? Ompa upea, komea ja kaunis ville!

Kaunis on hän.

Kiitos ja kumarrus. Ei oo muuta saanu ku kanankakkaa. Yritän täs epätoivossani laittaa paria muutakin villen kuvaa, vaan ei suostu pentti vastaanottamaan. No ehkä toiste.

Haa, nyt onnistui kuvanlisäys, kai. Tässä oranssi aloittelee kukintaansa.

Kanankakkasta hän tykkäähymy näemmä valtavasti.

Tät nyt jännitän, onko punainen vai muuttuuko väri vielä. Tikkuna kun senkin sain, niin ei mitään tietoa ollut etukäteen, mitä odottaa.hymy

Tagetes, hienot ovat villesi. Muuten, pitikö sinun villet kukkimisestaan tauon keskikesällä? Mulla on yksi ihan tav. punainen ville, joka kukki keväästä tuonne kesäkuun lopulle, sitten tuli tauko ja nyt on taas kukkia.

Ei pitäny mitään taukoa, violetilla kesti tosi kauan (monta viikkoa näkyi et kohta alkaa kukkii, mut mitään ei tuntunut tapahtuvan) kasvattaa minimaalisen pienet suojuslehdet edes vähän isommiksi ja sitten vasta alkoi väri näkyä. Noi kaks muuta aloitti kukinnan vasta nyt. Mä sain noi pikku tikkuina sundaelta viime syksynä muistaakseni ja ne sinnitteli onnettomina tähän kevääseen asti. Toi violetti on kyl voimakaskasvuinen verrattuna noihin toisiin, vaikka hoito on ollu sama.