Ihmekukka, Mirabilis

Minulla ei ole siemenestä kasvatettuja, vaan "valmiita" mukuloita on ruukussa kasvamassa ja ensimmäisiä kasvunmerkkejä havaittavissa. Kuinka nopeakasvuisia sitten lienevätkään, kun kasvun alkuun pääsevätsilmän iskuMielenkiinnolla odottelen!

Kauanko ovat olleet ruukussa? Minä olen aivan äimänä omien ihmekukanmukuloiden kanssa kun purkeissa ei kasva kuin rikkaruohon siementaimia. Begoniat, daaliat ja muut ovat paljon edellä vaikka samoin olen kaikkia kohdellut...?

Viime keväänä kasvatin ihmekukkani mukuloista ja ne kukkivat kiitettävästi. (Hei, keräsin niistä siemeniäkin? Missähän ovat...) Nyt olen odotellut että mukulat lähtisivät uudelleen kasvuun mutta yhdessäkään purkissa neljästä ei näy vieläkään mitään.

Voi laittakaa lisää kuvia ihmekukistanne, pliis! (juoksee paikalliseen citymarkettiin katsomaan josko juurakoita löytyis)

Asparagus, ole hyvä :-)

Kiitos Sailasi, todella ihana keltainen. Olet vielä tehnyt upeannäköisen kaverivalinnankin sille!kieli ulkoa

(En kerennyt tänää Cittarille, piti testata uusi oksasilppuri, hyvin toimiihymy)

Ehta kellanpunakirjavaa:

Upee!!!!! Onks noi kaikki värit oikeesti yhessä ja samassa kukassa?

Kyllä siinä useampi on, ja kuten huomaat istuteltu vailla huolen häivää ja kukinnan puhjettua huomaan että värit eivät käy ensinkään yhteen.

Mutta niin vain käy, sinulla on taimia ja sinulla on kukkalaatikko - sinne vaan kaikki.

Minulla on Euforian kompostista pelastettu juurakko ollut nyt pari kesää ja kyllä se on tasaisen keltainen ollut koko ajan. Isoksi se ehti viime kesänäkin kasvaa, reilusti toista metriä joka suuntaan. Se kasvaa vanhassa valurautapadassa, jota ei paljoa kuka alta näy.

Vielä lähikuvakin kukista.

Tuleekohan minun siemen kasvatuksista koskaan noin upeita, ei varmaan ovat kovin honteloita.

Hups heijaa, tuleekos ne noin isoiksi. Montakos tainta on padassa Raakki?

Älä luovu toivosta, Torvikukka. Nehän kasvaa vuosi vuodelta isommiksi. Kyllä meidänkin pienistä siementaimista joskus vielä tulee isot.

Anita, kiitos lohdutuksesta .Autto kummasti

Olen istuttanut "porkkanat" 25.4 ja alut, jotka nyt pilkistelevät ovat todella vielä pieniä...niinkuin sanoin, niin roskiksi luulinärtynytKyllä ovat hauskannäköisiä, kun ovat monivärisiä!

Valtava ihmekukka Raakilla, liekö siinä isotkin porkkanat?

Nyt on minullakin ihmekukan ''porkkanoita''. Valitsin vielä sellaiset jotka olivat jo lahteneet kasvuun, niin joutuvat hiukkasen nopeammin. Toivottavasti muistan pelastaa ne syksyllä ennen pakkasia.

Mitäpä kuuluu ihmekukillenne? Minulla on kaikki "porkkanat" hyvässä kasvussa! Noin parikytsenttisiä alkuja ruukuissa. Saisipa vain jo kaikki purkit ja purnukat ulos kasvamaan kuistilta.

Minulla kasvoivat tosi hyvin, kunnes rupesin ulkoiluttamaan niitä. Nyt ovat onnettomia valkoisia albiinoita. Pituutta on parikymmentä senttiä ja pystyssäkin pysyy, mutta se väri... Ja on ne aika hentoisiakin. Nyt annan niiden olla jonkuin aikka sisällä, jotta ehkä kenties siitä tokenisivat. Nämä minun ovat siemenestä kasvatettuja.

Siemenestä sisälle laitetut pitkiä riukuja, ne mitkä jäivät henkiin.
Kylmään muovikasvariin hätäpäissä lisäistutet kymmen senttisiä, tosi tukevia alkuja. Ja varmasti ehtivät kasvaa ja kukoistaa, nythän on vasta toukokuu.

Puutarhamessuilta ostamani ihmekukan "porkkanat" ovat hyvässä kasvussa parvekkeella. "Naatit" muistuttavat isoa ja tanakkaa pinaattia. Ovat tällä hetkellä jotain kymmenen senttiä korkeita. Viimeksi nousseen "naatit" ovat vielä jännästi punajuuren väriset, mutta kaipa nekin siitä vähitellen vihertyvät. Ihmekukat olivat viime yönä ekaa kertaa yönkin ulkona.

Hui teitä, ettekös te olekaan vielä ulkoiluttaneet paljon ihmekukkianne? Minä jouduin viimeviikolla laittamaan melkein kaikki taimet ulos ja ovat olleet siellä kuistilla nyt siitä lähtien (minulla kun karkasi mopo käsistä siemen- ja sipulihyllyllä, sipuleissa oli vielä -40% alennus Anttilassa). Muutamina hallanvaaraöinä kannoin pienokaiset sisään, mutta nyt ovat tosiaan olleet ulkona. Minulla on ihmekukan naatit myös parikymmensenttiset ja kahdessa on kellertävät ja yhdessä punertavat naatit. Söpöjä ovatcool.