Pitäähän se lyhdyn olla oikein päin, mikä se sit itse kelläkin on =) Jos jäätyy maahan niin vaikka petkeleellä pikkusen alareunasta autat
Öljykynttilöitä on monen merkkisiä, Pirkalla ja Rainbowllakin on omansa. Ne on niitä valkoisessa muovipurkissa olevia, matalammat palaa pari-kolme vuorokautta ja isommat kaiketi viisi vuorokautta (en ole varma kun käytän vaan niitä pienempiä).
ensinmäinen tänä vuonna,toinen hajos käsiin:( miten olis ne Venetsialaiset? kynttilät tuolla sisällä,niitähän on värillisenä,ainakin meillä jossain ...punainen ja sininen,palo-aikaa en muista.
Mä poltan jäälyhdyissä lyhty-, kilo- ja pöytäkynttilöitä.
Lupasin Jadeliilalle laittaa kuvan tästä muotista. vähän venähti, mutta nyt sain kuitenki aikaseks laittaa.
Ai tuommonen * huutaa isäntää koneelle kattomaan * =)
AHAA! Kiitos kuvasta
Rautakaupaan siis: tuo on semmonen metallinen aidantolpan maahan kiinnittäjäinen, n 6.90€/ kipale. Pitääköhän ne vettä?? Oottakaas kuulkaatten, kun huomenna kipasen minihame päällä rautakauppaan vedenpitävyyttä tiedustelemaan ![]()
Aa, kuvittelin suuremmaksi! Mutta tuostahan tulee varsin hyvännäköinen, sopisiko seuraavaksi tilata valmiista kuvaa? ![]()
Eilen Rajaportin saunalla katselin pitkulaisia jäälyhtyjä, joissa oli monta kynttilää rivissä. Oli tod.näk. jäädytetty parvekelaatikossa. Mukavalta näyttivät!
Heksu, sivulla 7 on kuva valmiista tuollaisesta kulmikkaasta jäälyhdystä, silloin Kaarnikalta kysyttiin kuvaa muotista:)
Paulastiina, kuulostaapas muuten kauniilta, tarttiskohan sitäkin vielä kokeilla:) Lisäys:ai niin, ei tarttekaan, kun mulla on reiät joka kaukalossa![]()
Tuo kulmikas jäälyhty on about 70-80 cm korkea. Muotti on tehty ruostumattomasta teräs levystä.
Parvekelaatikossa jäädyttämistä täytyis kokeilla. Millähän sitä tulppais ne reijät umpeen?
Parvelaatikko hajoo jäisenä tosi herkästi mahtaako siinä onnistua tekeminen.
Mulla syksyllä jäi multaa laatikkoon silloin ekalla pakkasella ja kun sitä irrotin kaiteelta että kaadan mullan pois niin räsätti palasikai eikä multa ollut umpi jäässä vähän kohmeessa
Ensimmäiset (tämän talven) jäälyhdyt jäätymässä. Neljä ämpäriä pihalla hangessa, en sitten laittanut terassille, kun täältä hyvät vinkit luin ![]()
Mää kans oon aina halunnut tehdä jäälyhtyjä, mutta kun ei ole ollut kunnon ohjeita, niin on aina jäänyt tekemättä. Nyt teidän ohjeilla olen tehnyt, ja hyvin onnistui heti ensi yrittämällä... Kuusi kappaletta on jo valmiina.
Tein kuivakakkuvuuilla, kaksi päällekkäin niin tulee tarpeeksi korkea ja saa jäätyä vahtimatta.
Kuvia odottelen niistä teidän hienoista jäälyhdyistä.
Tässä kuivakakkuvuuilla tehty, kaksi päällekkäin.
Aikas hauskasti oivallettu Kurpitsa. Tosi hyvän mallinen jäälyhty.