ihan tosi? Eihän mun varjopenkkiin kohta paljon muuta mahdukaan! Uskaltaako sitä jakaa keväällä vai koska?
koska vaan sitä voi jakaa…
Ja kauankos menikään, nyt kun mulla on viimekesäisiä siementaimiakin…
riippuu kasvupaikasta ja talvesta, on ne varmaan ensi suvena jo isoja
Tarviisko ne hedelmän sisältämät siemenet tökätä saman tien siihen juurelle esim.
voi ne tökätä mutta ehkä itävät vasta ensi syksysä, vaativat ensin noin kahdeksan viikon lämpöjakson ja sitten kylmän jakson…vaan mistä sitä tietää, millainen syksy on tulossa
Kiitos kibu kovasti neuvoista, vielä kysyn että jos mun tänä keväänä hankittu P. versipelle selviää yli ensi talven niin päteekä siihen samat jutut? Nyt on vielä kovin pieni, on niin kovin vähän tuota varjotilaa ja se penkki on ihan tupaten täynnä kasveja, tarvii vissiin heivata nauhukset sieltä pois, ne kyllä pärjäävät muuallakin!
minusta se on ihan samantapainen kuin muutkin lajikkeet,
mulla kasvaa kyllä melkoisen huonossa paikassa, eikä juuri ole levinnyt (vielä)
nauhukset joutaa taka-alalle
Mut nehän myös varjostaisi sopivasti.
riippuu tietty paikoista…jalkalehti on lehtomaiden kasvi, nauhukset ei
Minulla kaikki muut nauhukset paitsi valtikka pärjäävät myös iltapäivänauringossa kunhan kosteus riittää, joten tosiaan taidan ne heivata pois varjopenkistä saavat kilpirikko, kilpiangervo,
nuo jalkalehdet ja kimikit lisää tilaa. Lisäksi siellä on kuumejuuria, uvulariaa, sinikämmentä ynm. varjon herkkuja.
Toivottavasti Maatiaiselta saamani Himalajan jalkalehden siemenet on oikeasti niitä. Ovat olleet nyt 3 viikkoa huoneenlämmössä muovipussissa vermikuliitissa. Eilen kurkin pusseja ja mitä näinkään - muutamassa siemenessä sentin juuren alku!
Onko Maatiaisella jo siemnemyynti alkanut?
Nämä on syksyllä ostettuja siemeniä. Tämän vuotinen siemenluettelo ei ole vielä ilmestynyt.
Nyt on himalajan jalkalehdet itäneet. Pikkuiset on eri näköisiä kuin viime kesänä. Ihan selviä pikkuisia jalkalehtiä. Se viimekesäinen siis oli palsami ja jalkalehdet itivät vasta nyt.
ahaa, pitäisköhän munkin tsekata omat kylvökseni, ovat tuolla ulkona olleet toisenkin talven.
Käy tutkimassa, mulla meni 2 talvea. Uutena aarteena on taimi "kaleidoscope" aasianjalkalehti. Uih, kun sen saisi viihtymään.
Käyn katsomassa. Niissä viime vuoden kylvöpurkeissa on kyllä kovastikin vihreää, mutta näyttävät pelottavasti koivulta.
Jospa vesisateet saisivat poikaset nousemaan.
Jalkalehti nupullaan Virossa.