Hienoja angervoja löytyy täältä ketjusta. Ostin tänään kaksi jaloangervo-juurakkoa. Punaisia niistä pitäisi tulla. Juurakossa on jo kolmisen senttiä kasvua. Mahtaakohan se viihtyä pari viikkoa istuttamatta, kun haluaisin sen istuttaa mökille?
Saa nähdä miten osaan valita hyvän paikan nille ja viihtyvätkö ne yhtään.
AnnemariKo, ovatko juurakot pussissa? Pystyisitkö istuttamaan ne tilapäisesti ruukkuun odottamaan mökille pääsyä?
Juurakot ovat nyt pussissa. Voin kyllä ne istuttaa ruukkuun. Kiitos avusta.
Apuva. Minun ainoa jaloangervoni ei ilmeisesti selvinnyt talven yli hengissä. Muutama heinä vaan nousi siitä kohtaa mihin gloriani loppukesästä istutin.
Vieläkö on toivoa että maasta nousee, vai miten muilla, näkyykö jo elämää? (töyhtikset on jo isoja puskia)
Mun ainoa jaloangervo vasta muutama päivä sitten työntyi maasta, on aivan vaaleanpunainenkin vielä.Ja asun 2 vyöhykkeellä.
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, hitaita ovat! Mulla osa on noussut ja kasvanut jonku verran, jokunen ihan pikkuisen mullan yläpuolelle kurottanut ja yks ainakin on ihan uppeluksissa vielä. Toivoa on : )
Hienoa! Odottelen vielä sitten innokkaasti!
Miten todellakin tuntuu siltä, että tänä kesänä kaikki tapahtuu todella nopeasti. Tässäkin on jo nuppuja.
Minnuu on ihmetyttäny nuo angervon nuput. Miten maailmassa niitä voi jo toukokuussa olla kun minä luulen ihka varmasti muistavani, että olisi loppukesän kukkija…
Minulle kerrottiin, että jaloangervot saa loistoonsa lannoittamalla niitä urealla. Sehän on virtsaa, mutta sitä saa tehdasvalmisteisina rakeina, kuulemma. Onko kellään kokemusta ureasta jaloangervojen lannoituksena.
Yritin googlata jaloangervojen hoito-ohjeita. Oikeastaan löydän vain tiedon, että kalkita ei pitäisi, vaan maan tulee olla hapahko. Mitähän minä omille jaloangervoilleni nyt sitten annan, minulla on punainen ja vaalenpunainen jaloangervo, punainen kitui koko viime kesän, ei kukkinut, nyt vaaleanpunaisessa on jo nuput, kasvu hyvä, punainenkin on lähenyt paremmin kasvuun kuin viime kesänä. Mutta molemmille voisi antaa sopivaa lannoitetta. Laitanko miehen pissaamaan niitten juurille, vai mitä minun tulisi oikeaoppisesti tehdä?
Nousiko se Nooranokkosen jaloangervo lopulta?
Spatz, jos jaloangervot tykkää happamasta, heitä niille aina välillä kahvinporot tai teenlehdet.
Kiitos anita, kuulostaa todella miellyttävämmältä kuin potan tyhjennys ja helpommalle. Kokeillaan!
Tätä jaloangervoni on saanut nyt muutaman kerran kahvinporoja juurelleen, ei ne vielä tehoa, mutta hyvin tämä on kasvuun lähtenyt, pari nuppuakin jo, vaikka koko viime kesän kitui, eikä kukkinut ollenkaan. Väriltään kukinto on punainen kunhan aukeaa, toinen vaaleanpunainen on voinut hyvin jo monta vuotta.
Marlene. Nousi se lopulta kuitenkin, ihan pikkuinen vielä, mutta elossa silti!
En tiedä, onko Astilbe mutta olen koittanut etsiskellä tietoa angervosta, jota näin eräässä puutarhassa. Omistaja arveli sitä liuskalehtiangervoksi tai vastaavaksi. Lehdet näyttävät sillä ihan toukansyömiltä, mutta se oli hieno Tietääkö kukaan, millä nimellä alkaisin sitä etsimään, kun ei googlaamalla ainakaan löydy oikein mitään
Kuuluukos kääpiöjaloangevot tämän otsikon alle? Ajattelin, että mun pitää nyt ruveta tykkäämään angervoista, jos ne vaikka sopisivat tuohon happamaan kohtaan ja kävisivät maanpeitekasvista, ainakin yksi kirja niin väittää.
Heksu, ethän Aruncus dioicus ‘Kneiffii’tä’ tarkoita?
Heksu tarkoitatko Hapsutöyhtöangervoa?
Kurpitsa tulkkaa