Saatanpa tarkoittaakin, ainakin on kovin sinnepäin Näyttää juu tuolta suunnilleen. Hyvä, kiitos, ja näkyy olevan joillain taimistoillakin…jepjepjep!
Kivan värinen Satuesin vaalean lilahtava angervo. Onko kuvan väri todenmukainen?
Tuulia-tuu, kyllä se on mielestäni juuri tuon värinen…ehkä hippisen vaalempi,tai ei sittenkään :))
Puutarhamyymälässä myytiin minulle jaloangervoja kuivan ja puolivarjoisan paikan kasveina, mutta tätä ketjua lukiessa olen oppinut, että ne eivät tykkääkään kuivasta. Hankin angervot puolivarjoon kasvihuoneen kupeeseen, jossa pohjamaa on soraa / hiekkaa. Kannattaako niitä edes kokeilla istuttaa siihen?
Kannattaa. Kyllä meilläkin pärjää tuollaisissa oloissa ja viime syksynä istutin vielä kuusen katveeseenkin niitä, jossa on vielä kurjempaa.
Täälläkään eivät jaloangervot vedellä juhli ja hyvin kasvavat silti.
Hienoa, kiitos!
Käsittääkseni kiinan jaloangervot (astible chinesis) kestävät parhaiten kuivuutta. Tunnetuin tämän ryhmän edustaja lienee tuo lilalta kukkiva matala (n. 30cm) ‘pumila’. Korjatkaa kokeneemmat jos, olen ihan väärässä.
Täytyykin miehelle vinkata, että tyhjentää jaloangervoille Neiti H:n potan sisällön, kun vielä siihen suostuu pissimään, ehkä ei enää ensi vuonna…
Hyvänen aika, jos on tuon värinen oikeasti niin tämä pitää kyllä saada
Astilbe ‘‘Straussenfeder’’
‘‘Montgomery’’ ehti ensimmäisenä kukkaan.
Valkoiset jatkavat. Lajikkeista ei tietoa, on korkeaa ja matalaa.
Kahta väriä jaloangervoja.
Tämä pienenpieni on muovikukan oloinen. Lehdet niin kovat.
Sateinen kesä ei haittaa näiden angervoiden kukintaa.
Aivan ihanan näköisiä angervoja teillä! Minun mukaani lähti kaupasta tänään Erika ja Montgomery, ei voinut olla ostamatta, niissä on niin kauniit lehdetkin! Toivon mukaan saan heidät suotuisaan paikkaan kasvamaan…
Bremen
Näyttääpä tämä maata peittävän.
Tämä on mukava kun kukkii näin myöhään.