Jalokärhö, Clematis Suljettu -> jatko: Isokukkaiset kärhöt

Täs hää o. Iha o ensimmäiset kukkansa.

Kaunissydän

memulilla valioluokan Jan Pawel.

Minulla on viime kesänä hankittu Valge Daam. On lähtenyt kasvuun, muttei ripeimpien kavereidensa tahtiin ollenkaan. Olen ymmärtänyt, että lajike olisi hankalamman maineessa. Saapas nähdä. Tässä nelivuotias Multiblue tänään, laskin ainakin 50 kukkaa ja nuppua. Ettehän huomaa voikukkia ja muita rikkiksiä siellä takana, en ole näköjään muistanut siistiä...

Valge Daam on myös tosi kaunis. Ehkä täältä löytyisi tilaa vielä sillekkin. Tai jos ei löydy, niin tehdään sitä.Merlinin multi blue on todella kaunis, omani on vielä ihan ruipelo. Nupuista tietoakaan. Ps. kukaan ei olisi huomannut Merlilnin rikkiksiä, ellet olisi maininnut niistä

Merlin, tuo on minun on nelly moser, ekaa vuotta, katsotaan onko vielä ensi kesänä.Tuo multi blue on sitten kaunis, se oli meillä vain kaksi vuotta, sitten kuolla kupsahti, toivotaan tuolle pidempää ikää :wink:

Tuo memulin valkoinen…nam.

Aivan ihania, sekä “Paavi” että Multiblue.

Ei vielä nupun nuppua, että ei kannata nuolaista...
Ihmettelen, kun muilla on jo kukkia täynnä, minulla ei mitään, tuntuu, että kun ovat päässeet hyvään kasvuun, ilmenee pienoista nuutumista. Voin melkein sanoa, että jos nämä tänä kesänä kukkii, ihme on! Pitäisi kait lannoitella..?

Kärhämöiset tarvii paljon vettä ja ruokaa silmän isku Tuo neely moser on yllättänyt kasvuvoimallaan vaikka onkin isona taimena ostettu ja ruukussa elelee. Viime vuonna penkkiin istutettu multi blue näyttää ihan reippaalta, joten nuppuja odotellessa täälläkin...

Laitatko Miikos, kasteluveden mukana lannoitetta, ja mitä?
Musta tuntuu, että kastelin omiani liiankin paljon, mutta se lannoite..?
Voiko siihen lekasorakatteen päälle laitta vaikka kanankakkia? vai mikä on pareeeee?

Oon antanut sitä kuuluisaa punaista veteen liukenevaa lannoitetta (mulla kekkilän)ja kananpeetäkin nuo ovat saaneet. Istutusvaiheessa hevonpeetä monttuun. Jossain täällä luki ison kärhön juovan viitisen litraa päivässä lämpöisillä keleillä.

Olenkohan juottanut sitten liikaa, kun varren päät lerpahtavat? Vai mistä lienee johtuvan?

heh, memuli, kysynkö äiteeltä?pomppivaa naurua

Älä sää kuule peipposeni... Oot ihan -melkein yhtä hyvä kuin äitees..-mut paas sittenkin kysyen.naurua

tsihihiikukkais pyöritystähymyä

*tyrskis&hirn* naurua kukkais pyöritystä

Te, jotka kasvatatte kärhöjä ruukussa, vaihdatteko niille mullan joka vuosi?

En ole vaihtanut kertaakaan, on runkoruusun kanssa samassa reiällisessä pyykkikorissa. Lisään vaan multaa pinnalle.

Väri&muoto ihmettelyä: Kuvittelin saavani lappusen mukaan tämmöisen:

Aamulla oli kukka auki ja näky seuraavanlainen:

Ehkä kukka aukeaa lisää, mutta ilmiselvästi on kyse kerrottukukkaisesta lajista kun taas lapussa näky on enempi ei-kerrottu ja Vaaleanpunaisempi. No, kenties opimme tulemaan juttuun näkemyseroista huolimattakukkanenkasvava kasvi...

Oooo-la-laaa, minusta on kamalan upea!!

Jospa se siitä “litistyy” ja väri lämpenee kun kukka aukeaa lisää.