Mikä surkimus minulle on myyty Blu Angelina, kukka on 4cm halkaisijaltaan ja kapeat suipot terälehdet. Kukkia on monta, mutta saisivat olla edes hiukan näyttävämpiä. On kuin aivan eri kärhö kuin Miikoksen.
Mistä sä nemesia ostit taimen? Mun kärhö on hankittu Porin prismasta. Ei tuo kukka mikään iso ole, oisko halkaisija kukalla noin 6 senttiä, ehkä vähän reilu.
Blue Angel on minun lempikärhöni. Ruukussa on kasvanut monta monta vuotta ja aina yhtä runsaasti kukkii, tai vuosi vuodelta runsaammin. Alkukesästä tilasin yhden lisää Mustilasta, toivottavasti on oikea. Istutin sen maahan, saa nähdä miten pärjää, toivottavasti hyvin. Se kun kääntää kasvonsakin nähtäväksi, eikä tuijota aurinkoa kohti.
Miikos, ostin taimen Terrasta ja olen jopa lannoittanut sitä. Hyvinvoipa ja kasvanut on ettei huonosta hoidosta mielestäni johdu kukan surkea koko.
Mun Blue Angelini on Prismataimi myös–kukan koosta vaan ei tietoa kun mokoma työntää sitä vartta. Eilen katkaisin sitten pari versonpäätä jos se taika olisi siinä…
Nää oli siellä Prismassa vielä ihan hävyttömän halpoja.
Kaunis kärhö tämä on, toivottavasti selviää tulevista talvista.
On kestävä, oma tuolla viitisen vuotta sitten istutettu. Blekitny aniel- haulla löytyy kuvia.
Kassi, onko tää sininen enkeli “oikeesti” Blekitny aniel?
Mun purppuranpunaidet, pihlajia kiipeävät kärhöt ( Rouge Cardinal, Etoile violette, Mme Julia Correvon ja Ville de Lyon) kasvavat jo paljon mua pidempinä. No se ei ole paljon se. Mutta viime vuonna ensin toiseen paikkaan istutettu ja myyrien hyökkäysten kohteeksi joutunut Niobe, punaisessa penkissä, on hädin tuskin viisi senttinen. Olen lannoittanut ja kalkinnut ja kastellutkin paljon enemmän kuin muita mutta ei vaan kasva. Näin jo sieluni silmin miten se koristaa punaisilla kukillaan omenapuuta, jonka juurella kasvaa.
Arabella, jonka siirsin myyrän lounaan jäljiltä tuijan juurelle betoniseen vanhaan uima-altaaseen eli siniseen penkkiini, sen sijaan teki uuden varren ja nupun.
Miikos, on. Puolalaisena jalosteena olen pitänyt.
Ok, kiits Kassi Tuo nimi on sitten myyjän/maahantuojan /jonkun sellaisen oma väännös.
´Blekitny Aniol´on suuresti kunnioitetun isä Stefan Franczakin kasvattama. Hän on henkilö, joka ehkä nykyään kaikista tunnetuista henkilöistä on eniten vaikuttanut nykykärhöihin, kehittänyt ja kasvattanut kymmeniä upeita lajeja. Isä Stefan kuoli korkeassa iässä 6.7.2009. Eipä muuta voi kuin kiitollisena ihmetellä hänen elämäntyötään.
Kevyempiin aiheisiin: Presidentti on kiivennyt kirsikkapuuhun:
Tuo Blue Angel taitaa olla ihan vaan käännös, jotta puolaa osaamattomatkin ymmärtäisivät, kuinka kaunis nimi kauniilla kärhöllä on Blekitny = taivaansininen, aniol = enkeli
No nyt sytyttää Puola taipuu mulla aika huonosti
Merlinillä mielenkiintoista tietoa edesmenneestä kärhöjen luojasta. R.I.P.
tiedosta kiitos Timolle
Sain keväällä hyvän neuvon leikata jalokärhöni, kiitos neuvosta. Nyt kärhö kukoistaa entistä komeampana. Kukkia tulossa valtavasti, jo auenneet ovat todella suuria, ei ne varmaan viime kesänä ihan näin suuria olleet:
Voi, miten ihanan Sininen.. Minulla aloittelee tämä kukintaansa. Viime vuonna ostin puoli kuolleen kituneen rääpäleen pienessä tötsässä --
Ville de Lyon..
vuokkis, sinun jalokärhösi taas on todella mielenkiintoisen, harvinaisen värinen, ei ihan joka pihalla oleva, kaunis
Vuokkis, kärhösi ei ole Ville de Lyon ( miul on semmoinen, muttei vielä kuki). Siun voisi olla Hagley Hybrid?