No, tiedä sitten mikä on… Siis tuo lappu siinä oli ostettaessa, samoin myös toisessa… Ei muuten mitään hajua noista nimistä…
Minunkin Ville on selvästi tummempi.
Katsopa kärhön lapun kuvaa, siinä on Villen kuva. Terälehdet ova hyvin pyöreät. Usein kärhöjen nimilaput on väärin.
No, kuvahaullahan noita löytyi… siis niinpä taitaa olla HAGLEY HYBRID ‘PINK CHIFFON’? luulisin…
Mie ku ajattelin, jotta kun enemmän aukeee, niin sitten muuttuu… ja onhan tuo keskiosa tosiaan ihan eri värinenkin.
Tuli hiukan käytyä kaupoilla eilen illaalla Mouhijärvellä puutarhalla ja tänään Kankaanpään Agrilla. Eilen lähti mukaan neljä kärhöä Miss Bateman, Blekitney Aniol, daniel Deronda ja Jackmanii tänään ostin likkakaverille tavallisen alppikärhön ja itselle tarha-alppikärhön Markham`s Pink sillä on merkitty lappuun vyöhykkeeksi 1-2 mutta Sofianlehto antaa 1-5
Markahm’s Pink on menestynyt minulla hyvin nelosella. Kukki taas komeammin tänä vuonna, olisiko neli- tai viisivuotias. Ja on puolivarjossa, tai oikeastaan vaan aamuaurinkoa saa vähän, ja hitusen iltapäivästä, muuten puut varjostaa.
Menestykööhän se omenapuun alla istettuna ilmeisesti sitä ei leikata keväisin
Ei kannata istuttaa Markham''s Pink''iä omenapuun alle se täyttää koko omenapuun.
Tässä minun Blu Angel, oikeastaan se menee hiukan punertavaan sävyyn, heh olen kastellut punaisella kasteluliuoksella. Paikka on puolivarjo.
Sanokaa mikä tätä kärhöä vaivaa monta nuppua on tälläisiä tutkiin eläimiä ei näkynyt
Yleensä jos minun jalokärhöni lehdet ovat noin käpristyneet, sieltä on kuitenkin tarkalla silmällä löytynyt joku ötökkä, katsopa suurennuslasin kanssa. Minun ötökkäni vastaavassa tilanteessa ovat osoittautuneet toukiksi. Jos käpristyneitä ei ollut runsaasti, minä vain poistin ne lehdet, en muista tarttuneeni myrkkypulloon ollenkaan.
mumimyy, onko tuo kipristynyt siis nuppu? Miltä näyttää nyt? Huomasin yhdessä omassani phytoplasmaa, silloin kukka on kurttuisempi kuin tavallisesti ja normaalin terälehden sijaan osa terälehdistä on kuin tavallista lehteä. Mä jännään nyt, onko sitä useammassa kukassa, sillä kaivuhommiin pitää käydä, jos niin on.
Siinä on lehtien keskellä nuppu. Nuppu on normaalin oloinen mutta lehdet siinä ympärillä on kipristynyt nuppun ympärille niitä oli kolmessa nupussa reviin lehdet pois. Viedessä toinen kärhö siinä kaikki normaalia.
Oletteko lannoittanut kärhöjä nyt kukinnan alkaessa keväällä lannoitin mutta mietin että tarviiko nyt laittaa hiukan kanan kakkaa putkeen ruusuja kuluu lannoitta hiukan kukinan alkaessa normaalin kevät lanoituksen lisäksi ja sitten syksyllä syyslonnoitus ja mietin tarviiko kärhöille tehdä samaa.
Kävin tänään aamulla Tampereella ja en pääsyt Plantagen ohi sieltä lähti matkaan 5 kärhöä Madame le Coultre loistokärhö, Ville de Lyon loistokärhö, The President loisokärhö Presidentiä on myös jalokärhönä, Rouge Cardinal jälokärhö ja Nelly Moser jalokärhö.
Pienenä vihjeenä Tampereen Plantagenin lähellä asuville isot kärhöt 5€ kpl normaali hinta 10€ nyt siis puoleenhintaan ja kärhöt on isoja ja hyvän kuntoisia ainakin tänään en tiedä onko samat tarjoukset muissa Plantagenneissä
Börje Fri kehoitti lannoittamaan jalokärhöjä niin kauan, kuin kukkivat. Samalla voi antaa syksyllä syyslannoitettakin. Jalokärhöthän kukkivat kuiteskin uusilla versoilla, niin ei haittaa, vaikka vanhat paleltuvat. Kärhöthän ovat sekä syöppöjä että juoppoja :).
Minun oppini mukaan lannoitetaan keväällä kompostilla ja yleislannoitteella, sitten kastelusellaisella ja ensimmäisten kukkien avautuessa lopetetaan. Kukinta kuulema kestää kauemmin. Heti kukinnan mentyä ohi, kastelulannoitteella aloitetaan taas, sitten syyslannoite.
Just niin, RitvaL. Kärhöt on syöppöjä ja juoppoja mutta lisäksi myös juonikkaita. Louse Rowe suvaitsi herätä henkiin ja nostaa nokkansa mullasta näinä heinäkuun päivinä. Onneksi joku lajitoveri oli tehnyt saman tempun joitakin vuosia sitten joten en mennyt tähän lankaan ja esimerkiksi ostanut kiireellä korvaavaa kasvia.
Muoks: mutta ah, niin ihania ovat katsella.
Meillä neljä uupuu vielä vaan, mutta iloakin, vai miten ajattelisi, tässä ´Huldine´ avaa ensimmäistä kukkaansa ja hän on myöhäinen isokukkainen: