Hagley Hybrid
Nyt olen ihan pihalla näiden kanssa. Tämän piti olla Pink Fantasy.. En huomannut kuvaan nähden eroa viimekesänä. Nyt kuitenkin On ihan samanlainen, kuin tuo toinenkin.( Hagley Hybrid ) kun ovat vierekkäin. Ihan piti kuvahaulla etsiä tuota Pink-- sielläkin näytti useampi erilainen olevan, 1.. ...2 3... 4-- eli ota näistä nyt selvää, noista kuvista siis.. No tässä vähän aikaa avautunut " Pink Fantasy... ja alla useamman päivän ikäinen kukka. Siis piti ihan tarkistaa varret juuresta alkaen, mitkä kukat on kummankin..
Piti vielä ihan käydä tarkistamassa, miltä nuo näyttää tänään, eli on selvästi näkyvissä terälehdissä raidallisuutta kuin Pink Fantasyssä…
Siis kuvasin vielä molemmat kärhöt... tämä ostettukin Pink Fantasy`na
... ja nämä ostettu Ville de Lyon ina
Mrs Cholmondeleystä on hyvää vauhtia tulossa mun suosikki. Paljon nuppuja ja taivaallinen sininen väri!
Merlin, jos sulla on Huldinesta lisää kuvia niin laitathan? Mun Huldine on juuri istutettu joten olisi hauskaa nähdä enemmän sen kukkia.
Olen kasvattamassa Westerplattea pystyyn kuolleen syreeninrungon koristukseksi. Kärhössä on nyt kaksi ja puoli kukkaa auki, ja nuppuja on kovasti. Korkeutta Hänellä on vasta reilun metrin verran, kun pätkäisin koko kasvin keväällä juuresta poikki.
Vuokkiksella on Hagely Hybrid ja Intopiin Westerplatte näyttää kovasti Niobelta.
Hauskaa arvontaa nämä nimet ja lajit…
Olen ostanut Westerplatten paikalliselta kärhöekspertti Timo... öh, joltakin, Papulan taimivaihdossa viime vuonna. Luotan siihen, että kasvattaja tietää, mitä on kasvattanut, mutta suattaahan tuo Niobekin olla. En panisi pahakseni sitäkään!
Vaikka olen jo omastani kuvia laittanut, tämä on pakko lisätä. Nyt on auki se "puolikas" kukka, ja väri on vielä syvempi kuin kahdessa aikaisemmassa, melkein mustanpunainen. Ihan mahtava
Löfgrenin Timolta on intopiin kasvi kotoisin - kaunis on - ja minusta heteet ovat juuri täsmälleen sellaiset kuin Westerplattella kuuluu olla. On muuten isä Stefan Franczakin kehittämä laji ja saanut nimensä II maailmansodan ensimmäisen puolalaisen taistelupaikan mukaan, nimi on tullut merkitsemään samaa kuin urheus.
Voi Merlin, kiitos. Tuo tieto täytyy tallettaa aarteena.
Rouge Cardinalin kukka on kuin samettia.
Joku Viticella, ei ihan jalokärhö, mutten löytänyt sopivampaa palstaa.
Enpä oo koskaan kuullut, että heinäsirkalle kelpaisi ateriaksi kärhön nuppu
Tämä kaveri oli reilut 3 senttiä pitkä ja söi aika nopsaan...
Ei varmaan heinäsirkkaa heti heikota, kun tuon itseänsä suuremman nupun pistää poskeensa. Tosi hyvä kuva. Toivottavasti sirkalla ei ole vielä nälkäisiä kavereitakin, jotta jäisi sinullekin silmänruokaa.
Jakokärhöni juuri nyt parhaimmillaan, sain hyvän vinkin keväällä leikate se, kiitos vinkistä. Nyt todella upea kukinta:
Ja vielä lähikuva:
On kyllä komea, Wau!
Leikata miten siis Spatz? Kukinta on upea!