Onneksi jouluna ei jaksa syödä enempää kuin muulloinkaan!
Vähis, tehe savuporopiirakka tai vaikka lohirullia
Emo, kanapeet ovat hyviä, ehkä liiankin.
Kiitos tiedosta, mutta oliko tuo tarkoitettu jollekin muulle?
Voitaikinasta yms.ne tehdään.
ainikki, minä olen tehnyt noita serinakakkuja alle kaksikymppisestä lähtien (yli neljäkymmentävuotta). Poika pienenä sano aina et tee äiti niitä! Hirvensarvensuolaa en käytä en tykkää siitä.
Mummuh; miksi et tykkää hirvensarvisuolasta? Se ei maistu läpi (niin kuin esim. sooda - yäk), vaan haihtuu uunissa. Minusta tulos sillä on erilainen kuin leivinjauheella.
En tiedä joskus kouluaikaan sain jotenkin ihon sitä kohtaan ja en ole sen jälkeen käyttänyt.
Sillon kun menin naimisiin ja joulua laitoin niin piti tehdä piparia haarukkaleipiä serinakakkuja hannatädinkakkuja välillä vielä lusikkaleipiä pikkuleiviksi. Meillä oli joulun aikaan mahdoton määrä vieraita, sukulaisia. Me kun ei oikei päästy lehmien takia pisemmille kyläreissuille niin meillä kävi sedät jä tädit perheineen ja mummut ja papat. Oli se ruljanssi! Ja tarjottavaa tarvittiin.
Jadetsu, se savuporopiirakka ohje on tossa nenän alla ollu jo jonkun päivän. Tuossa vain on kans voitaikina. Pitäis joku kevyempi pohja tehdä, ku noi pasteijat on jo aika rasvaisia…toi väki kun moittii rasvaa…ja makeakin maittaa parhaiten karkkina, mutta leivon mä kuitenkin.
Tehe ruistaikina pohja
Jep, näin se on varmaan tehtävä.
Sä Jadetsu oot kuule avulias, kiitti ja palijo.
Joulupukin kuiskaukset,eli 1dl kookoshiutaleita, tarkoittaako että lisätään taikinaan,vai pöydälle mihin tangot rullataan.
Mä panin taikinaan, ja pöyvälle kippasin loppu säkin etton varmasti riittävästi
Kiitos,Jadetsu
Komeita on Jadetsun kuiskaukset ja koree on tarjoiluvatikin! Tykkäsitkö mausta?
Tykkäjäsin, ja niin tykkäjäs isäntäki
Kurppa, taikina on jo torttuina pakkasessa
Minä tunnen nuo kuiskaukset nimellä ‘joulupukin kiusaukset’. Nimellä ei niin väliä kuhan maistuvat!