Joululeivonnaiset

Onkohan se nyt tehtävä noita kuiskausia sitten, kun tuo kookos alkaa nyt aina vain houkuttamaan enemmän kuin nuo mun perinteiset muropikkuleivät :)

Tehe ihimeessä :slight_smile: Ne on helepot ja nopiat tehä :slight_smile:

K-E,suosittelen tekemään.

Meillä melekeen menivät jo,tehtävä uus satsi 

Se tässä kyllä vähän pelottaa, kun en ole tämän huushollin ainoa, joka tykkää kookoksesta aivan erityisesti. Voi olla tosiaan, että katoavat samantein.

Kuiskaukset on nyt paistettu ja maistettu ja voin kertoa että ovat ihan sairaan hyviä.Tätä ohjetta ei passaa hukata.Kiitos leivontaohjeen laittajalle.

Muutahan tässä ei kaipaa kuin kampanisuja. Joulutortutkin ovat melkein parhaita kampanisutaikinasta tehtyinä.

Mitä sanovat lappilaiset?

Yäk,en syö rasvakakkuja.

Minä olen ilmeisesti saanut vähärasvaisia kampanisuja, koskapa tavalliset joulutortut niiden rinnalla tihkuvat rasvaa :slight_smile:

ainikki,ei semmosia ookkaan.

No johan tuli joulupukin kuiskauksista ihan pentti-hitti! Olen tosi iloinen, kun sain jakaa jotain teille. Itsellä on usein tunne, että saan teiltä aina enemmän kuin itse pystyn antamaan. Tuli ihan joulumieli.

Kampanisut eli tortut on niin hyviä, varsinki äipän tekemät :slight_smile:

Nonnis, pakitin sivulle 47 josta kopioin suuresti suositellun Unokin “Joulupukin kuiskaukset” -reseptin. Kyllä pentti tietää…paras panna leipoen :slight_smile:

Suokukka 13.12.

Koska en osaa säveltää leipien reseptejä, kysyn: miksi vaivaat tämän saaristolaisleipämuunnelmasi? Minusta Nauvon limpun ihanuus perustuu siihen, että taikinaa ei tarvitse vaivata (minulla ei ole yleiskonetta) .

Vaaleaa olutleipää en haluakaan ja netistä näyttää nyt löytyvän useita versioita näistä saaristolaisleivista, myös olueen leivottuna. Mutta osa niistä käsketään vaivata hyvin, osa vain sekoittaa - vääntäkää minulle rautalangasta mistä ero johtuu!

Meikäläisen tikru

kuva

Kylläpä met osathan tehä nättejä tikruja :smiling_face:

En osaa ainikki kertoa eroa.

Tuo kone kun on tuossa pöydällä, niin se hoitaa homman melkein kuin itsekseen, eli lähinnä varmaan hyvän sekoittumisen takia.

Tuo taikina on aika raskas käsin sekoitettavaksi, mutta uskoisin senkin hyvin onnistuvan.

Ainikki on oikeassa, kampanisutaikina on paras.

Mä ku rakastan lakua niin mun on pakko tehä laku-daimia

Minttusuklaakeksien kannet, ja pohojat sain aikaseksi

kuva

Ovat rumempia ku minttu dominot, mut maultaan ovat parempia

kuva