Eihän keitettyjä pottuja saa syödä jouluna, eikö niitä syödä muutenkin ihan riittävästi
Keitetty peruna nimenomaan kuuluu graavilohen kanssa yhteen joulupöydässä. Itse asiassa kai kaikkien kalojen.
Joulumenuuseen vielä sen verran että Kouvolassa on vuosittain joulumarkkinat joulukuun alkupuolella, ja sieltä ostan aina jotain kiinnostavan tuntuista suolaista laitettavaa joulupöytään:
Silakoita mausteliemessä, erilaisia oliivituotteita... mitä milloinkin on tarjolla. Kotimaisia tuotteita joita on kiva maistella pienenä erikoisuutena alkupalaksi joulupöydän muiden juttujen seassa.
Nyt oon Jadeliilan kanssa samaa mieltä.
Oonkohan ainoa joka tykkää rosollista, se on herkkua
Kyl määkii
Potut pottuina! Ei savolainen ollut kuullutkaan imelletystä perunalaatikosta kun vasta aikuisena!
Viimeksi olen keittänyt perunoita (siiklejä) juhannuksena, seuraavan kerran keitän perunoita (puikuloita) jouluna. Muulloin en syö.
Pitää olla keitetyt kuoritut perunat, lohen, sinappisillin, sillikaviaarin ja sen mädinkin kanssa.
Hyvä Jutita, joku sentään on samaa mieltä, rosollia ei meillä oo joulupäydässä kun kumpikaan ei siitä tykkää, jouluna syömme ainoastaan laatikoita, kinkkua, graavilohta, poron kylmäsavu paistia yms. käristystä tai muuta vastaava ei myöskään tehdä koska niitä voi tehdä muulloinkin
tänä vuonna menemme äidin luokse jouluksi…siellä perinteinen menu… Kinkkua, keitettyjä perunoita, porkkana,-lanttu,-imellettyperunalaatikkoa ja maksalaatikkoa+puolukkasurvos, rosollia (keitettyjä punajuuria,porkkanakuutioita ja sipulia),itsetehtyä italiansalaatti, graavilohta, lasimestarinsilliä ja himosilakoita, joululimppua ja kotikaljaa ja maitoa…
Suhvi, ei kait teilläkin syödä keitettyjä pottuja, heittäkää jo pois potun keitto jouluna =)
Viime jouluaaton olin thaimaalaisessa sairaalassa antibioottitiputuksessa kampylobakteerin takia. Ei maistunut ruoka. Toissa joulun aattona istuskelin Kuala Lumpurin keskustassa illalllisella miehen kanssa. Kolme vuotta sitten jouluaaton illallinen koostui hampurilaisateriasta vietnamilaisessa pikaruokaketjussa: ranskalaisia ja hamppari, jossakin Saigonin keskustassa. Tänä jouluna aattoillalllinen on taas samanlainen "eksoottinen" yllätys…
Muoks, no ei ihan kuulunut tuo minun viesti tähän ketjuun, vaan onhan se kuvaus erilaisista jouluillallisista.
ei meillä äitee syökkää mutta muut vatii, kuin myös minä… eihän se muuten ole perinteinen…
Suhvi, mitä on himosilakat???
MoonRiverillä aika eksoottisia jouluja ollut
Jaa-a enpä osaa sen koommin sanoa mitä ne on kun itse en välitä silakoista… pitää kysyä äitimuorilta …
Äitinikin laittaa joka vuosi purkkiherneitä, jotka ovat ihan hyviä ja kuuluvat joulupöytään, mutta kun joka toinen vuosi ne unohtuvat mikroon lämmityksen jälkeen. Syötävää on kuitenkin niin paljon, että yleensä herneet löydetään vasta kun joku seuraavan kerran käyttää mikroaaltouunia. Ja tilanne on aina yhtä hauska.
Suhvi, kysy ihmeessä ja ohjeet kanssa. Täällä vois olla monta kokeilunhaluista tuon nimiselle silakkaherkulle…
Pitääks ne herneet lämmittää??!!!
ainakin ne on äitini suurta herkkua… juu pitää kysyä mitä pitävät sisällään…