Noin hyvillä perusteluilla saa kasvattaa siemenestä pitkän kaavan mukaan, onpa hyvinkin Peukaloinen ikävuodet tiedossa, tää juttu taimikauppaan kävelemisestä oli pikkuisen leikkimielellä heitetty, mutta totta toinen puoli, minulle nopeampi lopputulos on parempi .
Aikamoiseen taituruuteen tuo suuri suru on sinut avittanut. Mutta siinäpä tavoite, 40 jouluruusua,
kaikki pikkuisen erinäköisiä, se on hyvä tavoite minullekin.
Minäkin jo elättelen suuria toiveita odotellessani siementen itämistä... No eipä vielä se istutuspaikkakaan ole vielä ihan valmiiksi mietitty... Voiko laittaa katajan alle kasvamaan? Siinä kyllä vaan on katajan juuret aika ylhäällä että pitäisikö tehdä kohopenkki sitten?
Älkääpäs hötkyilkö niiden jouluruusun siementen kanssa, mitkä eivät ole heti itäneet! Minulta tuppaa nuo jääkaappiviljelykset unohtumaan ja siksi laitan siemenet suoraan multapurkkiin. Toissa talvena tilasin Jelittolta eri jouluruusun siemeniä kuin viime talvena. Viime kesänä ensimmäisistä ei kuulunut yhtikäs mitään, arvelin, että eivät tainneet itää. Tänä kesänä kylvölaatikkoon ilmaantui muutama taimi. En heittänyt multia vieläkään pois vaan odotan vielä seuraavan kesän. Samoin viimetalviset on jököttäneet eivätkä ole itäneet, mutta minähän jaksan odottaa, kyllä niistä vielä joku taimi tulee .
On tainnut minttumeirami pelata Monopolia sillä koulumiselta säästetyllä ajalla .
Jouluruusussa ulkona ennätysmäärä isoja nuppuja, mutta harakka tai joku muu on käynyt niistä monta irrottamassa:(
Yhdessä Jouluruusussa kolme kukkaa, muut onneksi vasta nupullaan. Olisiko ennemminkin fasaani se nupuntuhooja? Niitä kuulemma sielläpäin on.
Molempia on ihan reilusti. Harakoita enemmin ja jatkuvasti kukkapenkeissä pomppimassa. Vien kohta jonkun suojaksi päälle.
Jouluruusuja himoitsen. Vaalea jouluruusu maksoi kukkakaupassa 26,50 mutta kyllä olikin hintansa väärtin näköinen, mutten sortunut vielä. Tanskassa näin puistossa paljon kukkivia maaliskuussa ja olin pudottaa silmäni, tummia ja vaaleita, tuulta ja jäätä uhmaten kukkimassa, sydämeni menetin.
Oliko tätä?
Tämän siementaimia voisi olla keväällä jaossa, ilman noita petoeläimiä!
Saa nähdä onnistuuko kun kaivoin jouluruusuni penkistä ylös ja istutin ruukkuun ensin vien viileään ja sitten meinaan iloita jounajan siitä, huh…huh… oikein jännittää miten onnistuu.
Näillähän saisi jo omaisuuden!
Minulla kävi aikoinaan moukan tuuri. Ostin ekan jouluruusuni kalliisti, hoivasin ja huolsin. Siitä huolimatta alkoi kesällä voida huonosti ja vielä huonommin. Syksyllä pengoin kasvualustaa ja löysin juurakon alta myyränkäytävän. Taisinpa itkeä tirauttaa, jouluruusu on aina ollut se unelmakasvi! Mutta: Keväällä näin, että poismennyt emo oli jättänyt minulle 40 vauvaa hoidettavaksi!
Minä olen vihreä kateudesta! Koska olet tuon kuvan ottanut? Voisikohan Jouluruusu kasvaa täällä Etelä-pohjanmaalla keskisuomen rajalla?
Kuva on viime keväänä otettu. Noiden “tavallisten” lisäksi on tuota punaista joka on talvehtinut hyvin, ja nyt odotan mielenkiinnolla Ruotsista ja Englannista tuotujen kerrottujen talvehtimista. Kyllä varmaan kasvaisi sielläkin, kun ei vaan joudu talvella seisomaan jalat märkänä! Katsopa mummuk hölöä!
Nopsiksen tumma jouluruusu on just sitä tummaa samettista väriä, jonka vuoksi silmäni puistossa putosivat. iiiihannnaaa, kooomeaaa (alan olla kuin se Pikkubritannian blondi, katsokaa jouluna TVstä Pikkubritannia maratoni)
Keväällä Irlannin puutarhasta kuvattu. Tähän pitäisi pyrkiä
Pyritään, pyritään! Parhaamme mukaan!
totta kait, yksi pieni siementaimi on jo kasvamassa.