Jostain keskieuroopasta, en muista kaupunkia. Oli huima näky.
Tämä se ei minulla onnistu millään, monesti yritetty.
On ne kauniita
Mullakin on muutama mutta ne on nuoria vielä. Yks toissavuodelta muistaakseni ja olisko kaks viime vuoden taimivaihdosta. Lehtiä näkyy tässä vaiheessa vasta, hassua että vaikka asutaan Kurpan kanssa aikalailla lähekkäin niin hällä on kaikki kasvit huomattavan paljon aikasemmassa kuin mulla. Onko se sitten se lämmin merellisyys siellä ?
Oi, mullakin on pari jouluruusua. Tosin vasta parivuotiaita joten en tiiä kukkisko ne jo. Pitää käydä kurkkaamassa ehdottomasti ! Luin että leudoilla seuduilla se kukkii joulun maissa, ja onhan meillä Soumessa nyt aika leuto ilma vuodenaikaan nähden.
Ei näy nuppuja täällä.
Mä ostin ns poistomyynnistä 7kpl Helleborusta H. niger ainakin osassa luki, se tavallinen. Saattaa joutua Vesimyyrien ruuaksi vielä..
2€ kpl oli
Voiko jouluruusuja istuttaa pionien juuurelle? Mietin, että kasvavat pionin lehdet peittäisivät hyvin ränsistyvät jouluruusun lehdet.
Kyllä ne varmaan voi pionien kaveriksi istuttaa.
Ei minulla kyllä jouluruusun lehdet oo ränsistyneet, itseasiassa ovat tälläkin hetkellä oikeinkin voimissaan pihalla, nehän on ikivihreät.
Jouluruusu ei minun mielestä silti tykkää paahteesta, eli vähän katveinen paikka on varmasti mieleen.
Äidillä kasvaa juhannusruusun juurella samassa penkissä kuin pionit. Ruusu on aika korkea, joten ei varjosta; pionit vieressä suojaa kesällä pahimmalta iltapäivän porotukselta.
Puuhamaalla kasvaa jouluruusut pionien edessä paahteessa. Hyvin pärjäävät.
Äiti sai lisää näitä taas jouluksi. Tässä vaiheessa ei varmaan enää kannata laittaa penkkiin, kun ovat olleet sisällä? Viikonlopuksi tulossa alle nollan lämpöjä.
Oliko näillä keväällä missä vaiheessa paras aika laittaa penkkiin? Jos pikkuhiljaa ulkoiluttaa etukäteen tietty.