Jouluruusun piha (II)

Kuten tällaiset marhanliljat.

ja tällaiset varjoliljat

Hänkin pönkeää sieltä jostain nauhuksen uumenista kahden metrin korkeuteen.

Tykkään näistä, mutta tuoksu (?) on kyllä melkoinen.

Seuraavaksi pönkeävät näyttämölle sinikuunliljat tuolta varjoliljojen alta.

Ja vielä kerran linssilude.

leuhkin olleeni tuolla pari kertaa.cool

Eivät nämä valkoiset varjoliljatkaan hassumpia ole.

Eivätpä niin…huokaus…, eivätpä niin… Näitä kuvia katsellessa tajuaa mitä tarkoitetaan "kuvaGALLERIAlla ", taidettahan nämä ovat.

Tulin tänne Jouluruusun satumaahan vierailulle. Aivan uskomattoman kaunistasydän. kukkais pyöritystäVoi mahdoton, miten voi olla paljon kukkiakukkais pyöritystä

Sama lähempää.

Nämä kermanväriset marhanliljat taitavat silti olla suosikkini näistä martagonliljoista.

Näissä on jotakin vastustamatonta.

Kiitos kannustavista kommenteistanne ja vierailuistanne. Minulle käy kyllä syksyisin vähän kuten Tagetekselle tuolla aiemmassa viestissä. Henkeä ahdistaa enkä oikein enää tiedä, miten itse mahdun kasvien joukkoon. Kun kyykistyy tai pyllistää, joku kasvi napsahtaa aina takapuolen alla poikki. Olen yrittänyt tehdä pihasta rehevää, mutta olisihan sinne mukava sopia itsekin joukkoon. Mutta aina kun yhden paikan saa kohtuullisesti kuriin, toisaalla jo ryöppyää ylenpalttisesti.

Kuule anna ryöppyä vaan! Riittää ku pystyy edes yhdellä jalalla seisomaan joukossa. Niin on kivaa sunkin pihaas sukeltaa ja uppoutua sinne!

Nyt vasta huomasin tuon “mietelauseesi”, Tagetes. Oletko sinäkin Satakunnasta?

Juu, mut on tässä matkaa sellaset ehkä 100 kilsaa tai jotain. En oo laittanu ihan selvää paikkakuntaa, ku on senverran pieni kunta et sit heti kaikki tunnistaa, varsinkin ku mulla on et: Apinan tuntee kaikki, mut apina ei tunne ketään =DDD!

Eihän näiltä sivuilta enää osaa lähteä edes nukkumaankaan.

Kuvia katsellessa tulee yhä harmittavampi olo, etten päässyt keväällä töiden takia osallistumaan taimienvaihtopäivään :frowning:

Dabbler, ajelet Miikoksen kanssa joskus muuten vain puutarhakahveille.

Samaa kasvihuoneelle ja komposteille johtavaa polkua kuin aiemminkin. Kuva on otettu toukokuussa ja kaikki on vielä niin tyhjää ja paljasta. Kauempana edessä kukkii kartanonpioni.