Tällaista siis tänään...
Kuten myös
torstai, 10. syyskuuta 2009 - klo 20. 32 (yli 44 tuntia sitten)
olit kysynyt tuota katkeroa… hmmm… mahtaisiko olla Gentiana tibetica… ;O)
Tätä vähän ujostuttaa.
Ja lisää.
Olen heitellyt näitä kärhöjä vähän sinne sun tänne, minne milloinkin on sattunut mahtumaan. Joku systemaattisempi ote olisi ehkä ollut paikallaan.
Negritjanka. Hieno ja helppo kärhö.
Ihania : ) vaikken kaikkia kuvia vieä ehtinyt katsoakaan…
Bluedream, Gentiana tibetica näyttää samanlaiselta kuin minun katkeroni, kiitos vinkistä. Taidanpa laittaa tänne kaikki nimettömät pionit yms. tunnistettavaksi. Tai ehkä pitäisi aloittaa noista kärhöistä. Minulla on paha tapa ajatella kasvia istuttaessani, että kyllähän minä nyt tämän muistan. Saattaisin osan muistaakin, jos en tämän tästä vaihtelisi kasvien paikkoja, mutta noin kuudennen muuttokerran jälkeen kaikki ovat onnellisesti sekaisin.
Trichyrtis hirta vasta aloittelee kukintaansa.
Ja toinen kuva samasta kasvista.
Prinsessa Dianalla ja Rouge Cardinalilla on kukoistava suhde. Tuo pörrö takana on ylikukkinut Multiblue.
Tässä taas sarjaan "kyllähän minä tämän muistan" kuuluva clematis. Kuka tunnistaisi?
Niin pieni, mutta ah, niin kaunis. Geranium bohemicum esittäytyy.
Taas tänne piti palata, on niin upeaa katsottavaa. Kuinkas paljon sinulla on lääniä, kun noin mahdottoman paljon ja ennenkaikkena noin rehevänä sopivat kasvamaan ? Olet tehnyt tuhottamasti töitä ennenkuin peltomaasta on tullut tuollainen kukkamaa, milloin olet aloittanut ? Minä vielä haaveilen, että pitäisi väistellä kukkia, saa kulkea rauhassa pyllistellen sinne tänne niin ei osu mihinkään kukkaseen…
Tässä vielä alkukesän kuvaa takakuistilta sinne kompostipolulle päin. Huomaa erityisesti laudoituksen välistä ponnistavat kotkansiivet.
Heh, sinulla tuommoinenkin vallattomuus on kaunista:)
Kukkahöperö, lääniä on ihan liian vähän, vajaat 1400 neliötä ja siitä talo vie varmaan 200 neliötä. Jos minä olisin rakentanut sen, siitä olisi varmaan tullut oikein kapea ja korkea ja tietysti tontin pohjoisrajalle. Nyt se on iso ja leveä ja tontin etelärajalla.