Toinen alkukesän kuva takakuistilta.
Muutaman vuoden takainen kuva kaivopolulta. Kivipolku juuri valmistunut ja istutukset ovat vielä pieniä. maariankämmeköitä oikeassa laidassa.
Tällaisia. Näyttävät viihtyvän meillä ja alkavat pikkuhiljaa lisääntyäkin. Ehkä joskus koko polun vierus on täynnä maariankämmeköitä.
Vielä vähän alkukesää. Kuva kasvihuonepolun varrelta.
Onko näiden gallerioiden koolla jotain rajoitusta eli pitääkö jossain vaiheessa lakata tunkemasta tänne kuvia?
Joo, siinä vaiheessa kun kaikkien lukijoiden naamat ovat täysin vihreitä kateudesta, hih hih… Lykkää rauhassa kuvia, minä tumpelo ainakin katselen ihmetyksestä sekaisin, en älyä edes kadehtia, on liian ylivoimaisen hienoa jälkeä. Tuosta maariankämmekästä, miten sen elinoloja voisi parantaa ? Tontilla on pari maariankämmekkää, mutta olen uskaltanut vain varovasti kuvata, lisääntyisikö paremmin jos repisin mustikan varvut ja heinät pois sen ympäriltä ?
En oikein tiedä. Minulla on ilmestynyt pari siementainta sellaiseen kohtaan, mikä oli sattumalta paljaana, mutta muutoinhan ne näyttävät kasvavan sekä suon sammalikossa että ojanpenkkojen heinikossa.
Teenpä siis Suuren Tieteellisen Tutkimuksen, kitken osan risukosta pois maariankämmekän ympäriltä, mutta ojapenkkoihin en koske, siellä niitä on myös harvakseltaan. Jatkossa näemme mikä oli parempi, Valitsit hyvän päivämäärän gallerian aloittamiselle 090909, oliko tarkoituksellista vai sattumaa ? On myös sattumalta synttäripäivä meidän pikkuisännällä.
Ihan sattumaa. Tyhjensin kameran muistikorttia ja huomasin, että minulla on vaikka kuinka paljon puutarhakuvia. Kukaan perheenjäsenistäni, työkavereistani tai muista ystävistäni ei ole niistä kiinnostunut. Ajattelin, että täältä voisi löytyä sopivia hörhöjä, joille kuvat saattaisivat jopa tuottaa iloa.
Tässä vielä muutama kuva tuosta kaukaasianpionista. Toin sen aikoinaan Virosta ihan pienen pienenä taimena. Nyt se kukkii vuosi vuodelta komeammin.
Hieno ja vaatimaton pioni.
Viihtyvät hyvin yhdessä, ja kun kuolanpioni lopettelee kukintaansa, tämä aloittelee. Pienen hetken ovat yleensä yhtä aikaa kukassa.
Kevätkuva kasvimaan laidalta. Sinileimujen tuoksu on huumaava.
Puutarhasi on niin tunteita herättävän kaunis, että silmäni kostuivat ja hengitys oli pysähtyä kuvia katsellessani. Kiitos tästä virtuaalivierailusta!
Mukavaa, että viihdyit.
Niin pienen hetken, rakkaus on lila-valkoinen…
Niinpä. Kumma miten hienosti nuo kaikki vanhanajan kasvit sopivat yhteen.
Tämä on kyllä keväällä ehdottomasti lempipaikkani.
Ja vielä yksi kevätmaisema. Tuohon taustalla olevaan "pergolaaan" nousee myöhemmin kesällä humala,köynnöspinaatti, Ville de Lyon ja lumikärhö ja se näyttää niin kutsuvalta, että vierailijat ohjautuvat sinne ja - päätyvät kompostille.
Tämä pikkuinen on vastustamaton, mutta nyt lopetan.