Kiitos vihjeestä, iesteri. En halunnut silloin piinata Sinua sillä propollisasialla enempää, koska vaistosin, että niiden pörriäisten menettäminen vei mielen matalaksi-olisi ollut minullakin samassa tilanteessa. Sain pari palasta propollista eräältä kasvattajalta, jolta hankin 10kg hunajaakin.
Sain tehosekoittimen, mihin te käytätte sitä ja onko teillä hyväksi kokeiltuja juomaohjeita tms. ?
Lumi, kokeile kuukkeloida sanalla smoothie. Erilaisia juomasekoituksia vaikka mistä aineksista taitaa olla vaikka mihin makuun. Kerran mielenkiinnosta kuukkeloin ja totesin että ajan kanssa täytyy kerätä noita smoothie-reseptejä ylös. Eikös nuo smoothiet ole nyt, jos ei ihan kuuminta hottia niin ei kuitenkaan menneen talven lumiakaan vielä
Vispipuuroa tehdessä hienomman puolukat siinä ja huuhdonb vielä kaikkimaut liemeen.
Mustikoita ym marjoj, puoli purkkia maitorahkaa ja kevytmaitoa. Sokeria maun mukaan. Ei tule lisäaineita, kuten jäätelöstä. sopivaa dieettiruokaa…Korppujauhoja tulee pikaisesti pieniäkin eriä.Lapsenlapset tekevät omia sekoituksiaan jäätelöstä,kaakaojauheista maidosta ym
Nuu, osaan kyllä googlata mutta kysyinkin onko teillä jo hyväksi koettuja ohjeita.
Kerroinkin vaan että smoothie voisi olla yksi hyvä juoma johon tehosekoitinta tarvitaan. Valitettavasti itselläni ei ollut antaa ohjetta sen tarkemmin mutta kuitenkin halusin tuosta juomasta mainita.
Minä tein keskiviikkona kotikaljaa, noin viitisen litraa. En ole kokeillut koskaan aikaisemmin, mutta siitä tuli hyvää ja se teki ihan hyvin kauppansa. Äsken keitin uuden satsin vettä ja sekoitin maltaat. Minua vain harmitti, kun siinä ei ollut riittävästi sitä hapokkuutta ja makeutta, josta minä pidän. Koko viiteen litraan tuli kaksi desiä sokeria. Pullot ovat minulla noin kahden plusasteen eteisessä, ovatko liian kylmässä? En uskaltanut enää lisätä pulloihin sokeria, jotta kalja ei käy liikaa.
Kaljaan lisätään aina sokeria ennen juomista Eli laitan kannullisen kaljaa valmiiksi jääkaappiin, sokerit sinne. Pullohin ei kannata lisätä.
Minäkin koitin laittaa kuppiin hieman sokeria ennen juomista, mutta se ei meinannut sekoittua sinne. Kiitos, Kaisaliisa, vinkistä, minä kokeilen sitä ensi kerralla.
Tuota pitäisi joskus kokeilla. Kerro sitten, auttoiko väsymykseen.
hoyabellan inkivääri-juoma kuullosti hyvältä, täytyy varmaan tehdä ja maistella
Kuopus toi iskälle joululahjaksi limsakoneen kun huomasi miten paljon join kesähelteillä rakennustelineillä hikoillessani. Olin suhtautunut näihin kotikonsteihin hiukan hymyillen mutta nyt kokeiltuani olen hyvinkin tyytyväinen. Ei olleenkaan mitään esannsi-sakariini-vettä.
Alkuski tein virheen kun ohjeet ovat niin pirun pienellä. Kaadoin cola-siirapit valmiiksi pulloon ja sitten vasta aloin hapotuksen. Tuloksena oli varsinainen vaahdotus. Tarkoitus on hapottaa aina ja vain pelkästään raikasta vettä ja makuliemet lisätään mukaan vasta sen jälkeen.
Niissä makuliemissä vaan saa olla tarkkana, osassa on kaikki mahdolliset tekotökötit joukossa. (siskollani on moinen masiina)
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Meillä on myös limsakone kovassa käytössä. Minä juon päivittäin vähintään litran “happovettä” ja silloin tällöin muksut haluaa limsaa. Vadelmatiiviste on osoittautunut muksujen suosikiksi. Sitä tiivistettä ei tarvitse mielestäni laittaa, kuin vähän yli puoli korkillista, ettei tule liian makeaa. Ja happoa pitää mun mielestä olla reilusti.
Minäkin ensin himoitsin tuota masiinaa kun tykkään kuplavedestä.
Sitten tajusin että kaupan kuplavesi on kivennäisvettä-tuo masiina tekee vain ne kuplat ja se ei tietty ole sama asia.
Jäi itselle hommaamatta. Siskon perhe käyttää kyllä omaansa ahkerasti.
Mie ostin Jordaniasta Hibiscusteetä ja se on hyvää. Meinaan sitä janojuomaksi lähiajat vetää.
Minulla oli joskus soodavesisifoni ja siihen sai suolatabletteja, joilla kuplavedestä tuli tosiaan kivennäisvettä. Sifoni meni sitten rikki tai hukkuikohan siitä jotain irto-osia, en ole käyttänyt sitä vuosiin. Ja kalliiksi se vesi myöskin tuli kun oli aina tärvättävä yksi pikku kaasupatruuna pullollisen vettä.
Kermasifonikin meillä oli ja siihen sitten eivät käyneet vesisifoni hiilihappopatruunat vaan niiden piti olal jotain typpikaasua. Jos meni väärin päin, niin kermavaahto maistui vichyvedelle eikä se oikein sopinut mansikkakakun päälle.
Humulus - Meillä onnistuttiin ostamaan kaupasta jotain syöpyneitä patruunoita, maistui metallilta koko drinksu ja siihen älysin lopettaa.
Muistan omasta lapsuudestani tuon sifonin, meilläkin oli sellainen.
Juon paljon teetä. Keväästä syksyyn käytän ainoastaan oman pihan “yrttejä.” Nytkin on hautumassa teetä, jossa on minttua, gynostemmaa, mustaherukan ja viiniköynnöksen lehtiä.